|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag har precis utökat mitt Beemer innehav med en 740iA och den behöver nya strålkastarglas. Finns det nån som vet vart man köper dom billigast (misstänker att dom är dyra på BMW ??) FordLTD Min BMW Länk | |
Scheckheft |
Hej Mitt svar: köp på BMW, de är inte dyra. Mvh Scheckheft |
|
Absolut att välja orhinal de är så pass billiga +sen har du =nya strålkastare Vad vore vårlden utan BMW?? |
|
|
Absolut att välja orginal de är så pass billiga +sen har du =nya strålkastare Vad vore vårlden utan BMW?? |
|
|
Jupp, jag köpte nya till min gamla 750 -98, en helt annan bil... Dags att inhandla nya till min -00.a dom e nämligen i plast o gulnar med tiden. ser inte särskillt ståndsmässigt ut, då blir det till att handla nya blinkers o baklysen samtidigt. nån som vet om pirat baklysena är av bra kvalitet eller ska jag handla bmw direkt? tycker f.ö. att det e ganska kass lysen på bilen, trotts xenon. dessutom blåa. om jag byter glödisar blir det nån skillnad? //T |
|
|
Vad kostar dessa på BMW då? |
|
| Jag köpte nya täckglas på bildelsimporten, har för mig det gick på 800 inklusive nya packningar. Byt dom när du ändå är i farten, tror de kostar en hundring. | |
|
Vissa blandar ihop lite saker här. Se här för sprängskiss och prisindikering: Länk Yttersta skyddsglasen (del nr 5) är i just GLAS, och gulnar inte, däremot så blir dom ju blästrade. Det som gulnar är plastlinserna som sitter innanför skyddsglasen (inkluderat i del nr 4). Man kan inte köpa linserna separat så vitt jag vet. --- Min bil: Länk |
|
|
Tack för bra info. Har nu sett att det är slut med det mesta inuti beroende på fukten som funnits på insidan :( Har beställt dessa ist Länk Tror det kommer att bli snyggt :) FordLTD Min BMW Länk |
|
| nu e det så här... att från 99 så ÄR dom i just det.... PLAST... m.a.o. dom gulnar... iaf. mina. men e det ingen som har nått vettigt svar ang pirat vs orig på bakljusfrågan? | |
|
Hej! Jag köpte faceliftbakljus på Bildelsimporten och har inte haft nå problem med dom. Tror jag gav 1800:-/par. Köpte aven glasen till framljusen och det var Bosch för typ 700:-/paret. Vad gäller de gulnade plastlinserna innanför så hittade jag ett fungerande vax som gjorde att de blev som nya om man putsade lite på dom! Det var Autosmart platinum och de är vita och fina än idag efter ett års brukande. /Janne |
|
Gemini__ |
Kan rekommendera att köpa baklyktorna från ebay.de. Fick mina för ung. halva priset (med frakten inräknad) gentemot att köpa i Sverige. Mvh: Thomas |
|
tamtech: Oj, jag slarvläste nog ditt inlägg lite. Det gäller ju också att komma ihåg att det skiljer mellan före & efter facelift. Visste för övrigt inte att de var i plast efter facelift. Varför har så många tillverkare börjat med detta? Är det en ren ekonomisk fråga, eller finns det möjlighet att plast är bättre på något sätt? Uppenbarligen är ju inte BMW's det eftersom att de gulnar.. --- Min bil: Länk |
|
|
Det har nog med säkerhet att göra, jag vet att USA lysen från tex. volvo 240 var i plast pga skaderisken vid krock, tror att det var prblem att få till ljusbilden med prisma skärning på plast lysena, men iom man inte hade nån ljusbild att tala om i staterna utom det verkar ha dugt med att dom lyser. så gjorde det inget, på moderna lysen "tillverkas" ljusbilden antingen i projektorenheten som verkar vara fallet i många bmw modeller eller redan på reflektorn då har man det som kallas för klarglas. det som tyvärr har varit till en nackdel med projektorlysen är just styrkan. det är ofta väldigt dåliga lysen med projektorteknik. kolla tex. volvo dom kom inte med xenon förns på V70n och då utan projektor, dom kanske ansåg att projektorxenon var för dyrt kontra effekt. Kolla in tex. V40 med xenon, shit vilka lysen.. lyser säkert 10 ggr mer än nån av mina bilar med xenon-projektor. Gemini: var det bmw orig? från vilken firma isåfall.? //T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.