|
|
|
|---|---|
|
Har länge funderat på vad man ska köpa för nästa bil. Nu när bensinen börjar kosta, så får man än mer att tänka på. Har funderat på BMW 330i, Alpina b3 3.3, civic type-r eller en impreza wrx. Alla kring 150 papp+, mer eller mindre. civicen har är en rolig bil+ rätt snål. alpinan och (imprezan med lite lätt trim) är roliga bilar med hästar så det räcker. Men rätt så dyra i drift vad jag kan ana tänka mig. 330i är ett snäpp uppåt från min nuvarande 328i. Men allround med lite krut i ialf. Sen finns det gamla saab 9-3 aero, billig i inköp men är den rolig i längden ? Vilken ska man välja. Hade varit glad med lite synpunkter och allmänt snack. Alltid kul o diskutera. GOD JUL nöjd 328 ägare. | |
|
Har hört liknelser mellan 93 aero och ett flipperspel, så den är nog inte så rolig... Civic och imprezza är roliga och driftsäkra bilar som inte når upp till bmw kvalitet i övrigt. 330 är en extremt rolig bil som jag rekommenderar, Alpinan är givetvis roligare men en kompressor till 330 så får du mer hästar till samma pris som alpinan... För mig så är inte 330 dyrare i drift än övriga i modellutbudet, bortsett från 4orna då ;) Men roligast vore att köpa en skadad M3:a och plocka motor,drivlina,fälgar och chassikomponenter till din nuvarande 328, lägg till en kompressor så har du 400+ hp..., och förmodligen en bil som slår alla ovanstående och många fler. Lacka om i snygg färg, plocka M3 inredningen och gör en rekonditionering så har du i princip en ny bil, till ett lägre pris än ovanstående! // God Hjul önskar Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Om det är körglädje du är ute efter så är ju CTR det givna valet. Ingen av de övriga bilarna kommer ens i närheten. Men vill du skära ner lite på körglädjen och få mer komfort så är ju en 330 med kompressor ett roligt alternativ. Mvh Markus |
|
|
9-3 Aero är som att köra en jordfräs! Och om du är van med BMW med lite pulver i som 328:an har så kommer du att bli grymt olycklig med en SAAB. Om du tänker ekonomiskt ang. bensinförbrukning så är ju inget av alternativen du räknar upp bra för plånboken. E46 330 är ju det naturliga steget att ta eftersom du sitter med en 328. Står själv inför samma problem. Vill egentligen också få ner bränslekostnaderna nu när jag ska köpa fabriksnytt igen. Hade tankar på nya 320 motorn men den låter som en Volvo under acceleration och hur kul är det i längden..? Så nu lutar det för min del åt E90 330 eller 325 med nya 3-liters motorn. Det enda som kan få mig på andra tankar är väl 320d som jag inte har hunnit prova än... Keep your distance! |
|
|
då säger jag S2000 riktig fin ban bil blackpearl |
|
|
Köp en Porsche 911 med helst G50 lådan + naturligtvis 3,2 liters spisen,där har du den optimala allround vagnen ;) Mvh Janne. |
|
|
AMG C32, 354hk, 450NM, uppmätt 0-100 4,6. |
|
|
civic type-r är enligt mig lika rolig som en våt filt. halvdan toppeffekt utan bottenvrid är i längden öken. köp ej! |
|
|
Våt filt är grymt om man brinner :) Men seriöst, om du är intresserad av att få ner bränsleförbrukningen, är det ju endast Honda av de bilarna du nämner som är någorlunda snål! Roliga bilar finns det hur många som helst av, men de kostar ju också att äga... Lycka till. |
|
| Saab 9-3 aero 05- är hur underbar som helst - riktigt skön att köra...när den fungerar... | |
BCR |
Om man inte ska åka BMW så är bilen som ställer det mesta i skuggan just nu .... just det, nya VW Golf GTI Kolla reportaget från Fifth Gear nedan; Länk /Håkan |
| En Austin Allegro med den fyrkantiga ratten ska du ha. | |
|
Måste hålla med BCR angående Golfen. Riktigt rolig bil men samtidigt praktisk med acceptabla driftskostnader. Styrkan med den ligger nog inte i att den är bäst på någonting utan jäkligt bra på allt. Tror Clarkson i Topgear sammanfattade det "All things to all men". Mina föräldrar köpte en 2006 och det enda jag hört eller själv märkt av som är negativt är en aningen hög oljeförbrukning (har en kollega på jobbet som säger samma sak). Ligger väl kanske närmre 200k i pris för en begagnad än 150k. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.