AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.142

Avgasvärden höga, först: co, hc & lambda. Nu: co &hc

Sida 2 av 2
fvdv
häll i 2 flaskor k-sprit i 5-10 liter bensin och du har 0 i värde.
ne
87
nexone
e46 320d touring -04
e30 318 coupe -88
Suck, har inte ordnat bilen än, och nu har jag fått körförbud, iofs så har jag ändå inte kört med den sen i september men ändå... måste göra om en besiktning och de är ju alltid jobbigt...
Ma
62
Mad Jock
318is -93

Ge inte upp Nexone. Jag fick göra två efterkontroll och en hel en ny besikting, eftersom tiden hade gått ut, innan bilen blev godkänd till slut utan anmärkning. Jag tänkte det blev ändå billigare att göra iordning min 318iS än att börja om med en ny åk, tar ett lån osv. Hade tänkte köpa en begagnad Mini Cooper men nu tänkar jag behåller den här ett par år till
ne
87
nexone
e46 320d touring -04
e30 318 coupe -88
Bilen är fortfarande inte besiktad, senaste avgasmätningen idag visade sig att hc var på 300, tillskilnad mot i januari då de var 219. Lambdan är oxå förhög nu, 1.1-1,2 har jag för mig.

Det märkligaste är att jag för ett par dagar sedan böt srift och luftfilter..

VAD ÄR FEL?
IM
132
IMFA
Ingen BMW :(
Jag har bytt luftfilter,oljefilter,stift än så länge. Ska byta tändkablar i helgen och se ifall det blir någon skillnad.

Min bil har haft problem med hc ett tag och nu är det dags att någon lagar felet.
ne
87
nexone
e46 320d touring -04
e30 318 coupe -88
upptäkt idag att min sista ljuddämpare var slut, antar att det påverkar iallafall lambda värdet.. kan det påverka något mer värde?

CO 0.9
CO 2500 0.8
HC 219
Lambda 1,03
IM
132
IMFA
Ljuddämparen sitter väl efter lambdan så den borde väl inte påverka så länge den inte tjuvtar syre bakvägen?
ne
87
nexone
e46 320d touring -04
e30 318 coupe -88
men bilprovningens mätare som dem stoppar i är ju sist i systemet...
IM
132
IMFA
Ja, då borde det ju komma färre avgaser dvs mindre dåliga värden till bilprovningens mätare?
Jag sitter i samma sits jag börjar tro att det är dåliga insugspackningar eller läckande spridare.
Har du fläckar på din fuelrail om du tar bort kåpan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.