|
|
|
|---|---|
|
mitt ljud slutar bara fungera ibland när jag lyssnar på radion och ibland hjälper det att byta radio kanal med siffertangenten och då kommer det tillbaka, om det inte komemr tillbaka så kan det vara borta trots att jag stänger av bilen och sätter på den. men typ dagen efter kan det funka när jag startar bilen. var inte så ofta förut men nu händer det nästan dagligen att det försvinner. Men nu har det även börjat hända när jag lyssanr på CD, men det är sällan men det händer. ibland så hjälper det att byta låt men ibland e den död. men detta är typ 1 gång i veckan.. men om det blir värre e det ju jobbigt som faun. Någon som vet vad det kan vara för problem? tackar /X-MaN | |
|
Ofta radiomodulen som börjar ge upp eller dåligt bilbatteri. Vad har du för bilmodell och när bytte du batteri? /Andy |
|
|
äger en 530d (E39) -01 köpte bilen nyss så har ingen koll på när batteriet var bytt eller så? är ju rätt störnade när ljudet försvinner. skiter väl i radion men dene ju bra att ha men när cd´n försvinner så e det surt. tackar för all hjälp. /X-MaN |
|
|
någon ny info till mej? /X-MaN |
|
|
Inte direkt, ett råd är att kolla batteriets kondition och försäkra sig om att det inte finns vatten/fukt läckage vid bakljusen (vilket också kan ställa till det). /Andy |
|
|
OKi.. skall mäta lite på batteriet. men vad har fukt i bakljusen med det hela att göra? nyfiken? Kan det vara så att det kan vara glapp vid radiomodulen? eller något lurt med den. jag menar jag hur ju ljud ofta men ibland så dör det liksom bara. /X-MaN |
|
|
Visst kan det förekomma oxid eller glapp i kontakten till radiomodulen, men ofta är detta på grund av vattenintrång oftast genom bakljusen pga byte till nya alternativt 3:epartsljus med vit blinkers. Batteriet är tyvärr ofta också en bov i dramat (enligt tidigare kommentar). Men visst händer det även att radiomoduler går sönder helt utan anledning, även om det är ovanligt. /Andy |
|
|
ok.. men om jag har leckage i baklyktorna så e det bara täta till det så skall det funka fin fint igen elle? Du menar att det kommer in fukt i elsystemet genom baklycktorna? /X-MaN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.