|
|
|
|---|---|
|
Skrev frågan i fel forum så här är den igen :) Jag har svårt att bestämma mig vilken av bilarna jag ska satsa på, fördelar, nackdelar på bilarna. Hur mycket per år kostar dom att äga och liknade. | |
|
M3an har billigare reservdelar... även om det är dyrt... men framför allt så väger ju M3an mkt mindre ---> mindre slitage, lägre soppakostnad. M3 E30 ska du dock inet köra på vintern... de kan du med M5an... eller de går bättre med M5an iaf ;) (M3an klarar inte vintern pga det USLA rostskyddet, kör den en vinter å den e förstörd... typ) |
|
| vad kostar m3 för dig per år på ett ungefär exl försäkring ?? | |
|
Hej! Enligt mig är det två helt skillda biltyper. M5:an är bil som kan användas mer till vardags. En ganska praktisk bil som funkar både på bana och till att lasta in hela familjen och köra på semester. M3:an är en lite busigare och enligt min mening ingen vardags bil. Mycket underhållande körning=) Beror ju helt på hur du tänkt använda bilen. M3:an känns ganska slö med 3 passagerare medans M5:ans 6:a borde klara det fint! /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" |
|
| jag har inte tänkt att använda dom som vardagsbil, och jag är bara 21 år så jag har ju ingen familj att tänka på, det är bara det att hitta en m3 e30 i fint skick är så förbannat svårt, har letat i 1,5 år men ännu inte hittat nån. | |
|
Bempa: min bil går rätt billigt... har bytt koppling å kopplings cylinder (både huvud å slav) å lite andra småprylar... men de e bara slitage grejer... men då e min bil i MKT fint skick... du kan nog hitta en fin M3 E30... men de kostar... en fin orginalare: 100' å uppåt men M3 E30 e de du ska ha om du e en ung grabb som jag... M5 E34 e en bra bil... när man blir äldre ;) lycka till! /Jonas |
|
|
Fördelen med M3 E30:n är att det finns folk som gärna betalar mycket för en original bil. Min har gått endast 7000 mil nu, köpte den i oktober förra året, sen dess har jag fått två bud på den, ena på tio tusen över vad jag gav för den, den andra på tjugo tusen över vad jag gav för den. Så försätt leta efter en fin original M3:a, värdet på de sjunker inte! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.