|
|
|
|---|---|
|
Ska beställa krängningshämmar Powerflex bussningar till min M3 E46 -03, men dom började snacka om 2 lr 3 olika strl (21-24mm har jag för mig) och jag bör mäta. Iaf till saken, någon som vet vilken strl 03ans modell har så jag slipper mecka ner den innan jag ska byta. Mvh Christian | |
| Är bara att mäta tjockleken på kränghämmaren. Du behöver inte ta loss den. | |
| Jag skulle i första hand inrikta mig på att byta bärarmsbussningar, både fram och bak. Detta är något som ger mest valuta för pengarna, när vi snackar väghållning. Talar vi om "powerflex" bussningar så kan kan höja en varningens finger för dom främre, som kräver viss mod. Tänk även på att det är 60mm bussningar fram. Det finns nämligen 2st att välja mellan.... | |
|
Lägg inte pengar på powerflex, då är det bättre att byta till nya orginal bussningar. Om du köper tex H&R krängare ingår bussningar till dessa i kittet. |
|
|
Skall inom kort investera i HR krängisar till compacten, förstår att bussningar ingår, är dom av hög kvalitet och fullt jämförbara eller kanske ännu bättre än Powerflex? Skall bli SÅ skoj med denna uppgradering, glömmer aldrig när jag petade på M5 krängisar på min gamla E34, första kvällen låg jag och nötte i en STOR rondell i utkanten av Malmö det var TOKSKOJ! |
|
|
Johan: Kör själv med H&R krängare samt pss9 på min M3:a. Jag är säker på att bussningarna som medföljer H&R är minst lika bra som Powerflex. Har bilen lite mil på nacken så skulle jag lägga krutet på att kolla att bussningarna till ändläkarna fram är ok. Till H&R krängarn bak följer det med änlänkar har jag för mig. Iaf. till M3E46 Även bärarmsbussningar som jag tidigare nämnt, är väl värt att byta. |
|
|
Rka: Bärarmsbussningar är redan beställda :) Vad kostar H&R krängare? |
|
|
Konstapeln: Jag köpte mina H&R krängare för 1,5år sedan på Mekonomen (Forza) då gav jag 6.195:- inkl. moms. Det är samma pris på Mekonomen som om du handlar från Forza direkt. Fördelen med Mekonomen är att man brukar slippa fraktkostnad. H&R krängare är bra mkt hårdare en std, jag kan därför rek. att köra med mjukare läge fram och hårdare bak (för att slippa understyrning). Om det är Powerflex bärarmsbussningar som du beställt?, så kommer du få problem att montera de främre. Powerflex nya modell av bussningar har en ingjuten metallbussning som inte går över bärarmen på nyare modeller av M3. Jag var tvungen att slipa både på bärarmen och bussningen för att få dit eländet. Jag har postat lite bilder mm. på E46 Fanatics länk Länk Lycka till! |
|
|
Konstapeln: Jag har en omgång HR krängare som jag kanske ska sälja, har suttit på min bil sedan i våras. |
|
|
Sunn: Vad hade du tänkt dig för dom då? Hela och fina antar jag? Mvh Christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.