AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.736

Varning för wash-a-cars kundbemötande

be
276
bewing77
330i Sedan -08
Har under en tid använt mig av möjligheten att snabbt spola av den värsta smutsen på Wash-A-Car i Lund, då det ligger behändigt på väg hem från jobbet. Räknar ju inte med att bilen ska bli bländande ren, speciellt inte då jag inte använder "skumborsten" för att undvika tvättrepor, men det värsta går ju bort med avfettningssprutan + högtryck.

Åkte in idag på väg hem för en sådan snabb avspolning. Stoppade i två polletter och tryckte avfettning och började spruta på.. i tre sekunder innan det slutade komma medel. Jag kunde inte göra något utom att se när tiden räknades ner.

Tänkte att det är väl ok, de får ge mig nya polletter helt enkelt och gick till kontoret för att få hjälp. En anställd som satt i en bil utanför tog efter en stunds telefonpratande sig tid att hjälpa mig. Hjälpen bestod dock i att hitta på förklaringar på hur jag hade använt utrustningen fel och rena insinuationer på att jag skulle hitta på det hela. Han gick in i ett rum bredvid tvätten och kom ut och stoppade i en polett, vet inte vad han gjorde därinne, men nu funkade det.. vilket så klart var hans bevis på att jag hade gjort fel eller försökte lura mig till polletter. Dessutom verkade han bli sur för att jag sa att jag inte vill använda borsten. Till sist sa jag till honom att det är ju löjligt att anta att jag skulle försöka lura till mig 20 spänn och åkte därifrån.

Synd på en praktisk tjänst, men med ett sådant bemötande så kommer jag garanterat aldrig använda mig av den anläggningen igen. Blir att leta upp något annat.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12


Ibland förvånas man av hur dumma vissa företagare är. Det värsta är väl att detta var en grinig anställd som inte förstår att han enbart har jobb så länge företaget har nöjda kunder..
Använd turtle spolplattformen på Gastelyckan istället. Den använder varmvatten och bra medel för förtvätt osv. Inte fullt så överbefolkad som was a car är.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Hittar lite dåligt i Lund, var ligger Gastelyckan? Finns det en adress så jag kan ta GPS:en till hjälp? Jag kör i stort sett bara från motorvägen in förbi Nova och sen norra ringen ut till Ideon.
Hehe, ok. Gastelyckan är industriområdet där Bilia och Volkswagen håller hus bland annat. Du skall få en adress: gatan är Gnejsvägen. Jag kan inte ge dig en exakt adress då vissa av gatorna bara är 6 mån gamla och inte listade på eniro. Men de är alltså en avtagsväg på gnejsvägen, inte den som Volkswagen ligger i utan den andra. Det ligger ungefär 30 meter från gnejsvägen så jag gissar att du inte kan missa det när du väl är där.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.