|
|
|
|---|---|
|
Ja....en manuellt växlad 523i-07 ska in på ovanstående "nedladdning"... Har någon här vetskap om vad som görs,eller iaf någon som varit på verkstaden nyligen med en faceliftad 5-serie modell för någon form av uppgradering av mjukvara? Ingenting som ägaren av denna vagn påtalat iaf...Bilen går som den ska och inga fel har märkts av s.a.s. Visst,kan ju ringa verkstaden och fråga,men jag tänkte om någon här på forumet vill delge någon form av information vad gäller detta ärende? Mvh Janne. | |
| Dem har haft problem med vissa av dem med att den kan små rycka mellan 110-140 km så därför tar dem in alla som är inom en viss tidsperiod vid tillverkningen. Behöver inte vara nåt problem med din bil men dem gör det för att säkerställa att det inte händer i framtiden. | |
|
Ok tack! Ja,nu är ägaren av denna bil ingen "racerförare" så jag tror knappast han varit uppe i mer än 110km/h annat än möjligen ett fåtal ggr ;) Tack igen... Mvh Janne. |
|
|
Hej Janne T ! När jag i november -07, var inne hos ÅF i annat ärende, så kom verkar´n fram och frågade om jag haft bilen inne för uppgradering av mjukvaran. Det hade jag inte haft, så jag fick en tid inbokad. Det kunde ta en hel natt att få uppgraderingen OK. Enl verkstaden så kunde vissa motorer gå ojämt/ rycka, därav uppgraderingen. Detta skulle ske på samtliga bilar tillverkade under en viss tidsperiod. Min egen bil hade dock inte drabbats av några konstigheter innan uppgraderingen. Och inte efter heller........får hoppas att det inte följde med några biverkningar i samband med uppgraderingen. NN/ |
|
|
Ok tack!...verkar då säkert vara dessa "eventuella" ryckningar som BMW vill få bukt med...totalt sett alltså en överhalning av mjukvara i stort på "faceliftarna" m.a.o.. Mvh Janne. |
|
|
Jahapp...vagnen var inne och fick en uppdatering av mjukvara.. mest vad jag förstod mht motorstyrningen+då montering av "motorvärmarelement"(dvs en platta på sidan av tråget för uppvärmning av oljan egentligen) som var beställt redan från i somras men ej kunde monteras tidigare av olika anledningar. Uppgraderingen av motorstyrningen tog visst närmare tre timmar på denna vagn. Ägaren har inte märkt av någonting "förändrat" mht denna uppdatering..iaf inte ännu. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.