|
|
|
|---|---|
|
Snacka om utseende och pulver för pengarna! Med tanke på hur Z06:an gått så lär det väl inte vara något fel på väghållningen heller? /L Länk | |
lob |
Imponerande, snygg och smått sanslösa motorprestanda för 650.000 kr. Har de sen fått till lite väghållning så måste detta bli en av de större framgångarna för GM inom detta segment. Länk |
|
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan i framtiden då den är ruskigt läcker och för dom pengarna lär man få mer än vad man egentligen kan begära i prestandaväg gentemot andra! Tummarna upp för nya Corvetter! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Farligt ? för vem då ?? ///MVH Hasso Länk |
|
Kan någon ordna fram en ny sån för 650.000:- tar jag en direkt! En Z06 kostar ju runt 800´ i Sverige. Annars är det imponerande prestanda (även Z06). Ganska snygga utvändigt men inredningen känns föga spännande. Jämför interiören på tex Porsche 997. |
|
|
Hasso: körkortet! /L |
|
|
Björn B, någonstans måste det ju märkas vad pengarna sitter. I detta fall anser jag att man prioriterat helt rätt, eller för att citera Automotorsport: "Fortfarande amerikansk känsla i inredningen men vem bryr sig när de flesta andra bilar försvinner i backspegeln?" ;) /L |
|
|
Jo visst kan man inte få allt, men när du skriver: "Snacka om utseende och pulver för pengarna!" Jag håller absolut med dig om "pulvret", delvis om exteriöra designen men absolut inte vad gäller utseendet på inredningen. Men det är kanske en smaksak, vissa kanske tycker det är hur snyggt som helst med 90-tals look på ratt, stolar och konsoler ;) Samtidigt lär den knappast bli så billig som det skrivs i artiklar. Men innan jag slog till på en Porsche 997 GT3 skulle jag nog ta en provtur i Vetten... |
|
|
Tja, jag vet inte om jag tycker Porsches inredning imponerar så mycket heller. Tycker en medioker Audi TT slår båda två rejält när det handlar om inredning. Tycker man inredningen skall vara riktigt snygg på superbilen får man nog välja Ferrari.... /L 997 GT3 inredning: Länk ZR-1 inredning: Länk |
|
|
Visst har den imponerande siffror på papper!!! Fågan är om de lyckats bättre med chassit denna gång. Z06 körde ju inte ifån någon Porsche på Ringen. ( trots effekt övertag ) Nu dessutom med 90 kg mer som dessutom har förskjutit vikten framåt!! 52/48 Det visar sig snart.....=) Och det är väl det som räknas?? Nya GT2:an har tydligen enligt Porsche satt 7.28 med Mr Walter.....!!! |
|
|
En annan intressant uppstickare, Nissan GT-R Länk |
|
|
Undrar om den där Super-riskokaren kommer att säljas i Sverige den här gången. Tidigare varianter fick väl importeras med ratten på fel sida? En ny Honda NSX vore trevligt också... /L |
|
| wow.. vilken bil.. dock skulle jag vilja se en lite mer rejsig inredning med lättare stolar och bort med all lyx... z06 sägs ju vara grymm på bana men väldigt stötig och allmänt "jobbig" på vanlig väg.. undrar hur denna blir... skulle vilja ha lite bantider samt acc-tider m.m | |
|
Typisk kandidat till clubracer, med skalstolar , bur å R-däck. Men priset lär väl hamna närmare 900 tusen än 650´ klar i Sverige. Men halva priset mot nya Porsche GT2an, som bortsett från priset måste vara en höjdarbil på racingbanan. bmw_jerry : Tyska SportAuto lär nog supertesta den när de får möjlighet. |
|
| Angående Nissan GT-R så har Nissan tänkt till den här gången. GT-R är en helt ny bil som är konstruerad för både höger och vänsterstyrning. Den kommer kosta ~900 000 kr. Ska bli spännande att se vad den klarar av :) | |
|
Det känns ju som G&M (Corvette) har tagit ett REJÄLT försprång i sportbilsvärlden när det gäller prestanda för pengarna, Om nu man föredrar prestanda före sköna och vackra plastknappar? Mvh Danne |
|
|
Olikheten är ju det som gör oss människor unika, men jag skulle iaf välja den roligaste bilen för pengarna framför den med mest exklusiva knappar att trycka på... Ferrari är hur fräckt som helst, men frågan är om det är så mycket fräckare att jag är beredd att betala mellanskillnaden.. |
|
|
"Det känns ju som G&M (Corvette) har tagit ett REJÄLT försprång i sportbilsvärlden när det gäller prestanda för pengarna" Tja, är det maximal prestanda för pengarna man söker skulle jag hellre satsa på en Ariel Atom eller kanske nån Westfield... komforten blir visserligen inte den optimala kanske... |
|
| om man vill ha ren körglädje så finns bara ett märke :D BMW hehe... jag hade nog skrattat mer bakom ratten i en m3 e30 än en corvette | |
|
det har du nog rätt i jerry,, för hur f..n kunde man kalla en m3 e30 för prestandabil en gång i tiden?? en v8 låter gött! |
|
|
195 hästar och breddade skärmar rockade ju på åttiotalet! :) /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.