|
|
|
|---|---|
| Tja. En sak undrar ja över, Min 528 gör 240 mätarfart, d står ju åxå att den ska göra d men då e d väll riktig fart dem menar. Ska d då inte visa mer i mätarfart lr e den så *ävla precis..? | |
|
Jag tror att mätaren missvisar, jag har själv haft en 525-03 i princip samma motor som i din 528. Den fick jag till att gå i ca 240-245 enl. mätaren. Om jag jämför det med 130 som jag har idag så tror jag knappast att det stämde. Men inte för att 130 heller visar en precis hastighet (skulle jag tro). Säkrast är väl att kolla med gps. Seden så är givetvis fartupplevelsen olika i olika bilar med. |
|
| Det känns iaf att den gör d men så e den väldigt bekväm även i den farten..alla mätare missvisar ju snabbare d går o då tänker ja mej att den ska iaf visa nära 250 om den nu ska göra riktiga 240..blåsning från bmw lr..? | |
| Det känns iaf att den gör d men så e den väldigt bekväm även i den farten..alla mätare missvisar ju snabbare d går o då tänker ja mej att den ska iaf visa nära 250 om den nu ska göra riktiga 240..blåsning från bmw lr..? | |
|
Om du låter mätaren tugga på 240 en stund blir det verklig fart till slut, jag hade en 525 som gjorde precis 235 på mätaren då var det nästan max varv så efter någon km lär väll hastigheten vara ikapp mätaren. Mpower |
|
|
Det visste ja inte betan..att d kan hinna ifatt..stämmer verkligen det?..mitt varvtal ligger strax under 6 000varv, nånstans mellan 5500 och 6000 iaf - vid 240..aja, lite skumt e d iaf, får väl tugga på dem 240 nånstans nångång utan fara. Kan tilläggas att jag, den gången d begav sig, har "tuggat" i ca 10sek kanske, just vid 240, kan d ha hunnit ikapp under den tiden tro lr tar d längre tid? |
|
|
ca 230 på mätaren hade jag en gång gb |
|
|
240kmh ganska precis går den. och inte ska dom väl göra det orginal inte?. det är fullt tillräckligt och risken att din bil är fabriksny och har alla hästar kvar är väl inte direkt stor heller?. tycker du ska vara nöjd om den annars går som den ska ;) /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
| ja den känns rätt pigg fortfarande, har ingen mellan dämpare, och istället för slutburken sitter d en simons 2,5 tums dämpare med ett 3 tums rör men iaf, den gör 240 på mätaren men vill ha meer så dem 240 blir riktiga 240km/h :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.