AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
403

hur får jag av orginal radion E34

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
Har fått ut själva radion. Men hur fan får jag av kontakten? Visar att man skall med en skruvmejsel trycka upp nån plast hållare.
Trycker upp den en bit kanske 1cm sedan kommer den ej mer.
Man ser att där sitter två plastgrejor i kontakten som går i spår på hållaren. Jag får ej upp plasthållaren så långt så att dessa plastploppar kommer till slutet av spåret. Måste de det? Kommer ju bräcka isönder hållaren då.
Men jag får ej av kontakten för det. Har suttit och dragit i kablarna. I hela plast grejjen etc. Får fan ej av kontakten.
Sedan så tycker jag denna kontakten e annorlunda än vad jag sett att bilstereorna har. Har sett nån panasonic etc som har typ två avlånga kontakter.
Medans min har en fyrkantig. Passar nyare cds direkt på min bil?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om det är samma konstruktion som det var till min E36-94, så skall bygeln som du har lossat en bit föras förbi det motstånd som du kan känna. Om du tittar på spåren på respektive sida som denna bygel löper i så ser du hur högt du måste dra den. Den är som sagt ganska trög i slutet eftersom den samtidigt separerar kontakterna. Om de kärvar lite så blir det trögt. Bryt försiktigt med en bred skruvmejsel ömsom på vänster och ömsom på höger sida (lirka lite), så får du upp den i sitt "öppna läge".

Du är nog på rätt spår men du måste få upp bygeln lite till!

Det finns adaptrar till de flesta fabrikaten att köpa så du slipper klippa och skarva sladdarna.

Mvh
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
Ok det jag gissade att den skall hela vägen i spåret. får gå ut igen med en fet skruvmejsel och bräcka litta.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.