|
|
|
|---|---|
|
Satt och sov idag ,körde in i framförvarande bils dragkrok. Sen visade utetemperatur mätare -40grader. Sitter den i spoliern under nummerplåten??kollade på OEM men hittade inte sensorn. | |
|
Den sitter bakom kofångaren, men framför alubalken. Kortsagt bakom reg.plåten fram. Troligtvis har kabeln till sensorn kapats, det hände på min pga dragkrok. Fick sedan problem med acc när det regnade, det kom då bara hetluft. Annars vid torrt väder funkade allt som vanligt, förutom att den visade -40. |
|
|
Tack Det var precis mitt i nummerplåten som kroken tog. Konstgt det där med ACC. |
|
|
Ja, jag vet inte varför men den började fungera normalt så fort det var reparerat. Om inte den jä..la kabeln kapats kunde jag ha satt på en ny skylt och man skulle aldrig sett skadan. Men eftersom den var av var de tvungna att ta av kofångaren och då var det lika bra att laga och lacka. Tog det inte på försäkringen utan betalade 350 Euro för allt. |
|
|
En fråga till.Milen till service går snabbare nu, är utetempgivaren inblandad? Den visar -40grader nu,riktiga kallstarter enligt givaren. |
|
| -40°C tyder på kabelbrott. På E39:an visar den -37°C vid kabelbrott vilket är min. temp. Om serviceintervallen beräknas som för E39, har det ingen betydelse då service sker vid varje 2500 lit. förbrukat bränsle. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.