|
|
|
|---|---|
|
Hej! vet att det finns andra som älskar dessa fälgar!? vet även att jag inte är ensam om att renovera dessa..eller som funderar på att renovera. här kommer en spark i rätt riktning. Blev klar med mina rs 18" ikväll=) så här gjorde jag: Mina fälgar var illa åtgångna med massa kantskrap spickor m.m. Började med att skicka ner dem till fälgfixarna i hbg. dom riktade, lagade kanterna och svetsade sprickorna.. Efter det monterade jag isär fälgarna. fälgbanornas klarlack togs väck med bums och kanterna slipades och polerades till man kunde spegla sig i dem. Centrumen och inner-ringen blästrades och lackades med 2 lager etsande grund, 3 lager silver metallic och 3 lager klarlack Splitt bultarna köpte jag nya från felgen-garage i tyskland, muttrarna borstade jag och lackade blanksvarta Även centrum muttern fick sig en omgång i polermaskinen sen var det bara att montera ihop allt! detta är ett ganska tålamodkrävande jobb men är garanterat värt det när man börjar se resultatet=) inspirationbilder: Länk Länk Länk | |
|
Ser ut som om de har legat på sjöbotten ett par år :D Nejdå , kan nog inte bli så mycket bättre !! Jag har en uppsättning ALPINAfälgar som skulle behöva sig en omgång......................... Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Snyggt som vanligt. :) Låter enkelt, men det behövs lite kunskap och känsla också för att nå ditt slutresultat. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Fredrik Vad har du för färg till centrumen?? Har du något färgnummer eller dyligt?? Mvh:Jonas B. It´s not speed that kills... It´s the sudden stop at the end.... |
|
|
Nuuuu har jag tittat på alla bilderna tror jag..... Det här är ju ren porr.....he he. Snacka om spark i rätt riktning. Tänkte komma förbi veckan efter nyår då jag blir ledig som först, (jobbar hela julveckan) och handla lite putsmedel om det gick bra??Bättre reklam finns ju inte. Har nu även inhandlat en stor bänkslipmaskin med nya putstrissor(läs lumptrissor). Mvh:Jonas B. ps.De är ju i samma skick som din bil nu.Vilken ursnygg kärra det är. It´s not speed that kills... It´s the sudden stop at the end.... |
|
|
A.G: hehe tack för den.. bert-ola: ge man sig bara fan på det så brukar det bli bra..=) Brynet: Visste inte riktigt vilken färg jag skulle ta men tyckte att min m535a hade en passande färg.. så lacken på fälgarna är bmw polaris metallic. du är välkommen förbi för lite bmw och polermedels snack=) |
|
|
Jag dräglar... ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jajävlar. Precis som väntat. Högsta klass. Hamnar dom på e24:an nu? mvh Magnus Melkersson Min föredetta. Länk |
|
|
fetaste fälgarna på marknaden!!! grymt jobbat! |
|
|
Goocart:haha, provade dom lite lätt på e24an idag... bakfälgarna verkar bredda perfekt mot skärmkanterna.. kommer köra med lite lagom tyskstuk på däcken och sänka bilen lite till.. mufc-: thanks! |
|
|
Kanonjobb! Det var alltså du som "klippte dem" 3min efter att annonsen lades ut :D Tveklöst fick dom rätt husse! vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
Mycket snygga, bra jobbat. Lycka till med tätningen. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Fredrik: Ja där hade jag tur...fattar ännu inte att han höll dem till mig? Ang tätningen så brukar det inte vara några problem. mvh |
|
|
Snyggt jobbat med fälgarna, jag undrar vad du fick betala för jobbet hos Fälgfixarna? Jag vill också fixa mina BBS RKII, jag har inga sprickor utan det är mest märken från förra ägarens parkeringar som har gjort att dom är lite skrapade... //Daniel |
|
|
Tjena! Det kostade ca 1700kr har jag för mig! Dom svetsade en liten spricka och en stor på innerringarna Svetsade även ytteringarna där de var kantstötta! sen svarvade och riktade de fälgarna! schysst pris anser jag... mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.