AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
806

Är det skillnad på framfjädrarna mellan coupen och sedanen?

Köpte framfjädrar av en här på forumet till E36 M3, och nu när jag tänkte montera dem är lite stora mot den nedre tallriken. Jag har en fyrdörrars, så därför undrar jag ifall det är någon skillnad mellan 2 och 4 dörrars.
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
kolla på denna sajt Länk om oem delarna mellan bilmodellen är identiska
Denna länk hjälpte inte, då jag inte får fram något nummer på fjädrarna.

Mitt problem är som följer: Köpte ett par fram fjädrar till BMW M3 E36 av en annan medlem här och nu när jag ska montera dessa har dem över 1 cm för stor diameter???!!! När man kollar på t.ex. mekonomen så har dem samma produkt nummer till fjädrar för en E36a från 94 (alltså 3.0 liter) och en 97 (3,2 liter). Dessa fjädrar jag köpt kommer ifrån Vogtland Sportsuspension, någon som har erfarenhet om dessa?
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
sorry kan inte hjälpa dig mer där men oftast brukar det vara andra fjädrar mellan coup och sedan pga vikten

Vogtland är ett av dom kändare märken men ingen erfarenhet av deras grejer, iaf snygg färg på fjädrarna
Kolla realoem igen. Artikelnummer på fjädrarna till både sedan och coupe finns där. Så mycket kunde jag konstatera, men jag orkade inte kolla om det var samma. :-)

Tänk på att det även kan skilja mellan årsmodeller, om de du köpt inte är från samma årsmodell som din.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.