AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
765

Cirkapris på min 323 -97

pb
9
pbiddy
323i Coupe -97
Tjena!
Jag har lite tankar kring att sälja min 323:a från 1997 för att köpa en billigare bil och slippa lånet.
Dock har jag inte en aning om vad den kan vara värd, så jag tänkte att ni kanske vet?

Tysklandsimporterad 2000
14000 mil
Helskinn
Taklucka
Ingen färddator (bara sån som visar bränsleförbrukning under hastighetsmätaren)
Nya "vita" baklampor (originalen finns kvar)
Nya "genomskinliga" blinkers fram (originalen finns kvar)
Vita blinkers på sidorna
Enda rosten som finns är några små stenskott
17-tums bmw originalfälgar med sommardäck som har rullat 200 mil (lite kantstötta)
15-tums aluminiumfälgar med vinterdäck som har rullat en säsong

Bilen är i riktigt bra skick, det enda som inte fungerar är ac:n (surprise?!), vet inte vad det är för fel och orkar inte greja med den förrän jag vet om det är värt det.

MVH
Jonny
Runt 50-55´ borde du väl kunna få.
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
jag gav 43000 för min 328 som gått 17800 mil. tyskimport 2000, allt fungerar hittills...

men nu är ju priserna som dom är... hade ett HE#"ETE att göra mig av med min 93 -00 innan jag köpte 328an
2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
50-55´ med fungerande AC. Om ACn är hel kostar det runt en tusing att få den trycktestad och påfylld, men om den inte har fungerat på länge är risken stor att det kostar över 10´ att fixa.

Mitt tips är att ta reda på varför den inte fungerar och antingen fixa den eller sänka priset.

När jag köpte min i februari låg priserna på 323 -97 i bra skick (fungerande AC) runt 60´ och några månader senare sjönk de 5-10´. Åtminstone priserna i annonserna. Jag vet ju inte vad de såldes för.

mvh
Tomas
pb
9
pbiddy
323i Coupe -97
Det är det jag e lite rädd för med ac:n. Att det kostar mer än det smakar så att säga.
Men priserna var glada nyheter, mer än jag trodde!

Tack för hjälpen.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tror på 45-50kkr. Kanske 55kkr.. Men det är med fungerande AC.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.