|
|
|
|---|---|
| Jag har svårt att bestämma mig vilken av bilarna jag ska satsa på, fördelar, nackdelar på bilarna. Hur mycket per år kostar dom att äga och liknade. | |
| Bra fråga där! Jag funderar på samma sak men det lutar åt m3. Vill inte ha en så stor bil. | |
|
Samma här men m5 går ju otroligt bra dessutom praktisk. |
|
323E21terror |
Jag sätter en slant på att M3an är dyrare...och ganska mycket faktiskt. De referenser jag har att stödja mig på är för en 22åring i Stockholm(utkanten med typ maxbonus) så kostade en M5-från 93 ca 2000kr i månaden helförsäkrad..vet ej vilket bolag?? Sedan vet jag att en kompis skulle köpa en M3a när han var under 24år och den skulle kosta 50000kr helåret helförsäkrad med ingen bonus och i innerstaden...rätt dyrt. Det är oerhört svårt att spekulera i detta då det skiljer enormt mellan olika bolag osv..men uppskattningsvis så tror jag att det kan blir fråga om runt 50% dyrare med en m3a i försäkring än en m5a. farten är min drog |
|
betydligt dyrare å äga M5an om vi pratar om likvärdiga bilar i fint skick... betydligt mer påfrestning på slitdelar på M5an... (tyngre bil) åså drar en M5 E34 minst en halvliter mer per mil... /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.