|
|
|
|---|---|
|
Hej Kan jag släcka servicelampan med den här produkten ? Länk Har en 520 98 årsm. Om svaret är ja, hur svårt/enkelt är det? | |
|
jo de funkar bra,kör själv med en sådan. Väldigt enkelt bara att följa medföljande instruktioner. |
|
|
Vart köper man en sådan och vad kostar dem? Jag har åkt till en lokal verkstad och mutat dem med en bullängd så brukar dem göra jobbet åt mig. Men nu har jag två bilar, så tänkte att en sån där betalar sig nog rätt så fort nu. |
|
| Länk kostar bara 245 kr. | |
|
Hej! Går ju att använda en trådstump också... T.ex: Länk Länk Mvh Ubbe |
|
|
Hur riskabelt är detta om man nu skulle råka göra fel ? Vad kan då hända ? Funderar på att göra det... Tack för ditt tips. |
|
|
Någon som vet om denna funkar på en 525-01? OBD-2 interface 10 protokoll Passar samtliga OBD-2 fordon inom EU och 95% utanför. Levereras med drivrutiner och USB-kabel. Programvara medföljer ej. Gratisprogramvaror finns att ladda ner. Stöder: ISO9141-2, KWP2000 Fast och Slow, PWM, VPWM, K/L och KK/L, CAN-Bus 11Bit/250kBaud, CAN-Bus 11Bit/ 500kBaud, CAN-Bus 29Bit/250kBaud, CAN-Bus 29Bit/500kBaud. |
|
|
Ja det funderade jag på före jag gjorde det också, så jag har inget svar på vad som kan hända... Men jag har testat och det fungerade. Bara man är försiktig och dubbelkollar så går det bra. Mvh Ubbe |
|
|
Länk funkar inte riktigt på min E34, resetter inte ljusen när jag har tryckt enligt instruktionerna.. Kanske ett par gange till, vem vet ? :) I luv my Beemer ! |
|
| V6= På E39 med OBDII kan man nollställa utan verktyg , läs mektipset: Länk | |
|
Nollställt service och oljeservice har jag gjort via trippmätare knappen så det vet jag att det funkar. Det är felkoder till tex. givare som jag skulle vilja komma åt utan att behöva lämna in bilen på bmw och betala 500:- varje gång. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.