|
|
|
|---|---|
kamelkungen |
Hej Något skumt med växelspaken på min bil. Den står inte i mitten när friläget är i, den står lite åt höger. Precis som att fjäderverkan från höger håll inte finns längre. Det jag undrar är, kommer jag åt detta från ovansidan om jag river mitt konsolen? Eller är det bara underifrån ? Måste jag ta bort avgasröret ( rostigt !) för att komma åt den vägen...? Någon som bytt den "fjädern " ? |
| Det finns en rep.sats för 49:-. Det är en bussning som byts. Det tråkiga är att lådan måste ner. Mer läsning, mycket läsning: Länk | |
lob |
Det är normalt och inget att skämmas för. Bara den är hård och du vet hur du ska använda den löser sig allt. Mvh Malena Ivarsson |
|
:)) "-Måste jag ta bort avgasröret för att komma åt den vägen" Hmmm, där släpper jag inte in någon. Då får den hellre peka lite åt höger ;) |
|
|
Tjena! Detta var förbannat märkligt. Samma bekymmer drabbade mig idag på 318is. Dock så kommer det och går. Ibland är det inget motstånd alls när man ska kasta i 5:an... Hopplöst, hur ska man gå tillväga? God Jul. |
|
|
Lyfter tråden lite. Har idag fått samma problem i min 330. Har ni löst det än? |
|
|
Det är inte så mycket att lösa, för att fixa det så måste växellådan lyftas ned och en bussning bytas. Repsatsen kostar väl i runda slängar 300 kr hos BMW, det är arbetstiden som kostar om man inte är tillräckligt händig själv för att lyfta ned växellådan :) Mvh/ Niclas |
|
|
Tack Heden! Får se om bmw gör det åt mig, köpte bilen av dem förra veckan! |
|
|
Du har garanti kvar då, så det skall de göra! :) Mvh/ Niclas |
|
|
Nope har inte garant, är en 01. Dock så köpte jag den förra veckan. Så dem är snälla nog och fixa alla småproblem jag har märk av. Bla. Kamaxelgivaren. |
|
|
Precis, då har du garanti från återförsäljaren, det var det jag menade! ;) Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.