|
|
|
|---|---|
|
Hej! Behöver lite tips ang hur jag går tillväga för att byta till fällbart baksäte i en 330 E46 limo -03. Sidopanelerna samt sittdynan Länk är vad jag förstått bara att dra rätt ut resp. uppåt för att lossa? Ang ryggstödet: Först o främst; hur lossar jag nuvarande fasta ryggstöd? Det fällbara ryggstöd jag har skaffat ser ut så här Länk på utsidan och så här Länk på insidan mot mittarmstödet. vad behöver jag skaffa för att kunna montera detta på min bil som har fast ryggstöd? Länk Låset (nr 3, 25 och 6) är jag medveten om, men resten är lite oklart vad som behövs kompletteras med i en bil som inte har fällbart från fabrik. Mycket tacksam för input! | |
| Eh ... du behöver byta kaross. :-) Det är faktiskt en annan kaross på bilar med genomlastningssystem. Fast det är klart att det borde gå att modifiera karossen i efterhand. Jag vet inte om det bara är det stora hålet som ska sågas upp, eller om det är mer. | |
|
Alldeles säker på detta? För jag har ett bestämt minne av att jag vid flera tidigare tillfällen läst här på AP om folk med E46 limo som bytt till fällbart säte utan problem.. Synd att sökfunktionen är lite halvdan |
|
|
På t.ex. realoem.com kan man se att karossen har olika artikelnummer beroende på om den har fällbart baksäte eller inte. Dessutom vet man att karossen utan fällbart baksäte är mer vridstyv än den med. Att det sitter en plåtvägg där som är svetsad är ju en sak, det borde vara förhållndevis lätt att såga ut. Sen vet inte jag om det fattas några fästen till lås eller liknande i karossen utan fällbart ... eller om det är annat som skiljer ... |
|
|
tack för svaret, någon som råkar ha en bild över hur en kaross utan fällbart säte, resp. en med fällbart säte ser ut med ryggstödet bortplockat? om fästen i nederkant finns även på karossen utan fällbart säte, så underlättar det ju mycket om mna skulle besluta sig för att konvertera. |
|
|
Varför börja såga i en bra bil? Är det inte lika bra att ni försöker hitta en bil som redan har en, om det är så viktigt att ha en lastlucka? Att såga i en bil sänker bara värdet, dyrt att installera och det brukar inte bli som man har tänkt sig, SÅ VARFÖR? |
|
|
Nej, jag skulle aldrig sätta kapen och svetsen i den bilen. Tänkte mest om det var som på vissa E34/39; att plåten bakom ryggstödet endast var punktsvetsad fast. I så fall hade det varit en mindre sak att slipa bort dessa punktfogar. Men så länge fästen för det fällbara ryggstödet saknas i karossen tror jag aldrig man kan få det att bli bra faktiskt. Så därför hade det varit intressant om någon hade bilderna jag frågade efter ovan? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.