|
|
|
|---|---|
|
Tjo alla goa BMW älskare! fick ju 2: på besiktningen då denna bussning gått av i bakvagnen.. men vilken är det? bakvagnen ser ju lite ut som en subframe och har infästningar fram det är den främre hörga som är av. hittar en bussning på mekonomen men vettefan om det e rätt.. ska väl upp till BMW i eftermiddag och kolla men det e ju juletider och man har ju inte råd med en förmögenhet... nån som vet vilken bussning jag söker..??! mvh ludde | |
| Det är nog silentblocken som det heter på BMW-språk eller bakvagnsbussning som det heter för gemene man. Vet inte vad det är för 540 du har, men gissar på E34. Här finns org. art.nr: Pos.2 Länk | |
|
tjo stämmer att det är en 540 E34.. ser ut som att det skulle vara den som du har skickat.. pressas den bussningen ?? känns som man måste ta sig en titt igen :) såg ju lätt ut att byta,, kan ju ha skitit i det blå skåpet :)? |
|
| Inte helt enkelt är det. Det finns ett gammalt mektips på det. Länk | |
|
det e ju helt underbart att det finns mektipps... kan ju inte annat att göra än att bocka och buga till alla som lämmnar mektipps!!! haft stor nytta av dom. tack för tippset ska fixa detta i morgon så får vi se hur det går:) |
|
|
Om bussningen gått av är den enda jag kan tänka på kränghämmarstaget.Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
det som e lite skumt .. det är den plattan som sitter i karossen som håller silent bussningen som man kunde vicka på...' behöver undersöka lite mer men det ger sig..:) |
|
|
ok då vart det bytt... ja det va ju rätt drygt att få tillbaka skiten ur kom det lätt med en "hackspett"(peumatisk slagjärn) men in igen. mycket fett och det hjäpte att lägga den i frysen i typ 6 h.. bytte även klossar /skivor bak... riktigt smidigt....:) löste biffen på 1 timme |
|
| Bra. Du har en positiv inställning vilket är ett riktigt bra universalverktyg :) | |
|
det måste man ju ha.. men ska jag va ärlig så fick jag tillbaka motivationen när jag slutade jobba som bilmek.. man kan inte ha sin hobby som jobb på det sättet .. då tappar man suget.. (OBS gäller ju givetvis inte alla,,,talar för mig själv) men bilen gick igenom besiktningen idag..:) kan ju va kul att veta! |
|
|
det måste man ju ha.. men ska jag va ärlig så fick jag tillbaka motivationen när jag slutade jobba som bilmek.. man kan inte ha sin hobby som jobb på det sättet .. då tappar man suget.. (OBS gäller ju givetvis inte alla,,,talar för mig själv) men bilen gick igenom besiktningen idag..:) kan ju va kul att veta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.