AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
567

Rep instrument E32, samma som E34?

as
24
askmifo
735 iAL -89
På www.mekartips.tk finns ju en beskrivning av hur man byter ut kondningarna på en E34, gäller samma för E32..? Jag har beställt dessa fyra kondningar från ELFA på chans, 85 pix är inte mycket att bråka om, men då är frågan om kretskortet ser likadant ut på E32-modellen?

Tack på förhand,

/Micke
A
223
A A
540iA Touring -99
Satte in en liknande annons den 12/2 men fick inga svar. Det var bara att bita i det sura äpplet och demontera, kolla värdena och sätta ihop igen. Mycket pill och förstoringsglas.
På min bil, som är en 735-87, är det fem kondensatorer som ska bytas. En 220uF/16V, två 22uF/50V och två 220uF/10V. Finns att beställa online på ELFA på www.elfa.se. Artikelnumren är i samma ordning
67-011-06, 67-013-61 och 67-200-07. Hela paketet med frakt och postförskottsavgift kostar under 200kr.
Om det är samma på din -89 vet jag inte, men det finns kanske andra som kan svara på det. Lycka till!
A A

A A
en 730 -89 och en 530 -89 har samma instrumentering
det som KAN skilja är att vissa lampor lyser/lyser inte samt att tanksifror/varvatal/hastighet
kan skilja lite grand.

i övrigt är jag 99.9 på att det är samma.

Surfa in på beam.at/bimmer
Cl
33
Claus Olsson
735iA-88
840iA-94
jag har själv en E32 och bytade den kondingen som
sitter lite för sig själv uppe i ena hörnet. Detta löste alla mina problem.

as
24
askmifo
735 iAL -89
Japp, det stämde som A A uppgav, så när som på att det var 2 st 22uF/40V isf 22uF/50V.

Lite pyssligt att löda dit dem, men sedan funkar alla instrument som de skall! Den uppe i hörnet hade också mycket riktigt läckt.

Tackar för hjälpen, och beskrivningen på www.mekartips.tk var "spot on"!

/Micke :o)
Nu har jag också beställt kondningar.. Det är klart att allt ska fungera!! Håller just nu på att lacka om trä inredningen, blir sol blekt och ful efter ett par år. Kommer snart inlägg på mekartips!! Ganska så enkelt små pyssel men fan va fint det blir!

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.