|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Ligger jag ok till i pris? Länk | |
|
Tyvärr tror jag att dina förväntningar om pris är för optimistiska. Dock skadar det aldrig att pröva. |
|
|
Ok utrustad, men lite osäker på hur manuella 728 står sig i pris. Sålde själv en manuell 7serie för några år sen. En 740i -95 som vissa på forumet envisades med att hävda var "osäljbar" för att den var manuell. Det visade sig sedemera inte stämma för 5öre, blev av med bilen efter 2 dagars annonsering till utsatt pris. Annars tycker jag att du skrivit en bra annons med mycket info. Behåll du priset där och sen får du nog vara redo att förhandla ned det till runt -+59kkr för att få avslut. |
|
|
Mycket trevligt utrustad! Färg, motor, växellåda och miltal kan kanske skrämma bort en och annan spekulant, men jag tycker ändå att du borde kunna få runt 59 som Zlurc säger. Annonsen är bra textmässigt men du behöver fler bilder! Lycka till! |
|
|
Suveränt fin ser den ut att vara, blir köpsugen=), priset är helt Ok om den är så fin som den verkar. Men som sagt interiörbilder behövs, gärna bagageutrymme och motorutrymme med. Skulle färg skrämma bort Anders?! Ja många har udda idér, men att silver skulle vara ett problem?! Motorn är väl den mest populära för dom som tänkt bruka bilen, 750i, 740i + 730d, 740d är väl med 728i populärast, och då går dieselar till dom som verkligen kör mycket, 750i till dom som kör lite medan 740i och 728i fungerar till båda grupperna med just 728: an som vettigast val för långkörare som av någon anledning inte vill/har råd/tycker vägskatten är hög gällande dieslarna. Miltal är normalt för en 96: a, just den här är byggd 10/95 alltså 2000mil/år. Manuell kan vara göra att köpare faller bort, men likaväl kan det dyka upp köpare, det jag personligen saknar är Xenonljus, jag ser ingen text om taklucka med det har den enligt vägverket, bra det, ledsamt när det saknas. Mvh Stephan |
|
|
Tja...finns det "mera bil" för pengarna med hyffsat "billiga" ägandekostnader idag?...Knappast :) Tycker priset är ganska rätt...sedan återstår det att se om "marknaden" i stort också anser det :) Mvh Janne. |
|
| Tack för er input och för att ni tagit er tid att kolla igenom annonsen! Skall ordna fler bilder från nämnda utrymmen. | |
| Stephan - Inte för att jag försökt sälja silverfärgade E38:or på löpande band... :) ...men påfallande ofta verkar folk föredra en mörk kulör framför en ljus på sjuor. | |
|
Tror att du får vara beredd att gå ner en hyfsad bit i pris. Fick 56 000:- för min förra 728i: Länk . Mindre utrustning men lägre miltal samt svensksåld. Kan även nämna att det tog flera månader att bli av med den. Lycka till med försäljningen! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Nu är ju "Sven Konrad Nilsson" en mycket trevlig E38:a med mycket bra bakgrund och vettig utrustning vilket kan ta upp prisbilden lite. Men 24.4 k mil på mätaren och 65.000 är nog tyvärr lite i överkant. Vad det gäller manull och 728i är det en mycket trevlig kombination med bra körekonomi som följd. Det var faktiskt en av orsakerna när jag letade upp just den här vagnen i Tyskland :-). Det här är faktikst den enda bil jag saknat sedan den sålts...men det värmer mig att det ser ut som den fortsatt att må gott även utanför mitt garage. |
|
|
Den mår mycket bra även i mitt garage, och sådana här pärlor skall med all rätt skötas oklanderligt! Jättekul att du svarade, nu har jag koll på "alla två" tidigare ägare i Sverige. |
|
|
Du får testa också se. Själv tror jag att slutpriset kommer att hamna en bra bit under dina förväntningar. |
|
|
Vore intressant om du uppdaterar oss lite hur det går och om det är ok v ad slutpriset blev. |
|
|
Visst kommer jag att hålla er uppdaterade. Sechs macht Spass! 7:an: Länk |
|
| Justerade annonsinnehållet och lade till fler bilder, enligt trådens tips. Länk | |
|
Kalle; Din var ju rensad!! Något som får mig helt ointresserad även om det skulle gälla en i övrigt maxutrustad 740i/6 4,4 är E38: or med manuell A/C, det är så B att jag bara skakar på huvudet. Och dessutom hur kan det ha tagit flera månader att sälja den?! Du ägde den ju bara i 3 månader enligt din profil, så att jämföra med den här är som att jämföra äpplen med päron, med tanke på den snåla utrustningen fick du bra betalt, utrustning är en stark faktor, just nu är en Tysk villig att i slutändan betala 30tkr mer för en maxutrustad 540i/6 trots att den har 7500mil mer bakom sig och sämre historik, ja det gäller en av mina och ja han har precis sålt en 17800milers 540i/6 med 3äg inklusive honom, ja vad kan jag säga, annat än 540i/6 gör människor "galna"=) Nej jag får inget superpris (det mesta av 30tkr är för alla förbättringar som behövs) däremot en perfekt nästa ägare, sånt är värt mycket mer än pengar. Ett till minus på SKN är det korta ägande av Travel-In-Style sånt värderar jag ner, som tur är har ägare 1 och 2 i Sverige haft den dessto längre vilket kompenserar, sen skulle jag skippa skriva att den kan bytas mot E36/E46, den ser illa ut tycker jag (typ jag har inte råd att driva bilen, något har gått sönder/håller på att gå sönder, vilket ytterligare försämras av det korta ägandet). Det finns så otroligt många faktorer i värdering, två exakta likadana bilar med två vitt skilda säljare får helt olika pris, det är därför, mina värderingar kan synas höga, jag sätter det högsta möjliga pris som inom rimlig tid (typ 3mån) kan nås, om man gör fel/inte orkar fixa allt, typ ha bra annons, inte kunna svara på att artigt och vettigt sätt ja då sjunker priset/alternativt du får inte bilen såld, vilket om du måste sälja gör att du hellre byter in den till kanske 50% av utannonseringspriset, du klarar helt enkelt inte av att sälja, (oavsett vad man gör allt blir lättare om man tycker det är roligt!=) kan du nå en sådan person precis innan han/hon ger upp ja då kan du få ett riktigt bra pris, men chansen är liten och det kommer ta på krafterna, som Simon att få köpa via en köpesannons är ett bra sätt, många orkar inte med dom som ringer på annonser och slippa dom tyckte nog SAABsäljaren var värt några tusenlappar?! Ja ja nu blev det mycket allmänt och lite om just 728: an=) Mvh Stephan |
|
|
Ja, det är ju ett sätt att se på det. I det här fallet handlar det dock inte om att jag "inte har råd att driva bilen" eller att "något har gått sönder/håller på att gå sönder". Jag valde helt enkelt inte bil med hjärtat den här gången, jag har lärt mig (och det tog tre månader) att sjuserien inte är något för mig. Efter att enbart kört 3-serien innan så tänkte jag att det var dags att klättra ett par snäpp upp på komfortstegen, men tänkte väl inte så mycket på hur stor bilen egentligen är och hur långt ifrån konceptet "bil med sportiga ambitioner" den känns när man väl sitter bakom ratten, jämfört med en 300 kg lättare bil med samma motor. Det kunde man kanske räknat ut innan, men det är lätt att vara efterklok. Och alla vet väl hur lätt det är att bli blixtförälskad utan att ens fundera på sviterna... Kontentan är att jag sitter med en välservad, välutrustad och mycket komfortabel kanonbil, för det är den, oklanderlig, som jag inte riktigt trivs i. Vet med mig själv att jag trivs bättre med både E36 och E46, därav den lilla strofen på slutet i annonsen utifall att någon skulle vara intresserad av ett byte. Men för att gå tillbaka till ursprungsfrågan: Menar du, Stephan, att om jag bara väntar tillräckligt länge, så kommer köparen som vill ha just den här bilen, och detta till begärt pris? Jag tycker själv att prissättningen på min bil är helt rimlig, men för att få ett snabbt avslut är jag naturligtvis oftast benägen att förhandla om saken vid försäljning. Men det kanske är värt att vänta då... |
|
|
Travel; Då förstår jag det korta ägandet, jag tycker priset är rimligt om det inte är något att göra, typ serva, byta vindruta, köpa däck utan bara att köra, det är svårt att avgöra vad olika personer tycker är bra skick men om den är det jag menar är riktigt bra så är 728: an ett fynd för 65tkr visst kan du vara bussig och sänka några tusenlappar för en trevlig köpare men inte längre än till 59 och då är du riktigt bussig, snarare 62-63, vissa gillar att pruta låt dom få göra det om dom begär det, dock är betydligt fler intresserad av en bil som inte behöver åtgärdas (en halvtrasig hoppar dom flesta över) så har man en sådan slipper man många gånger prut. Att inte ha med något om byte är för att dom som vill byta kommer ändå erbjuda dig något och om du är ute efter en E36/E46 så är det snyggare/bättre med en köpesannons efter en 3: a där du samtidigt erbjuder din 7: a eller så berättar du om den när en 3serieägare hör av sig. Stephan |
|
|
Stephan, Vissa kräver att bilen skall vara "fullutrustad". Vissa vill bara ha svensksålda bilar. Vissa vill ha så låg mätarställning som möjligt. Vissa vill bara ha mörka bilar, andra bara ljusa.... och så vidare, och så vidare. Min uppfattning är att en svensksåld bil med låg mätarställning men snål utrustning överlag är mer lättsåld än en importerad bil med högre mätarställning fast väldigt mycket utrustning. Detta gäller här i Sverige. Visst, min 728 var verkligen inte välutrustad, men den var heller inte "rensad". Manuella AC:n känns väldigt "B", det håller jag med om, men funktionen är det inget fel på, och man slipper pixelfel ;-) Jag höll också på att avstå bilen just pga snik-AC:n, men fick den till ett så bra pris att jag omöjligen kunde låta bli att slå till. Sen det här med kort ägande eller ej kan också diskuteras. Jag äger mina bruksbilar i 2-3 månader och det brukar aldrig vara några problem. Det är bara att förklara som det är, att man gillar att byta bil ofta eller vad det nu må vara. Det är åtminstone inget som sänker värdet nämnvärt enligt min uppfattning. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Handpenning lagd, slutpris 58 kkr. | |
|
Tack för uppföljningen och grattis till försäljningen! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.