|
|
|
|---|---|
| Har en bmw 320i år 99 ...har fått in lite fukt i båda strålkastarna så tänkte byta ut dem...Är det svårt?hur går det med motordrivningen? Tänkte även passa på att byta så jag får angeleyes samt xeon "behöver inte va xeon på angeleyesen" finns det färdiga kit o bara slänga dit eller måste man ta var sak för sig?samt nått bra företag att handla ifrån? | |
|
Om det bara är imman som du vill bil av med så kan du prova att byta gummilisten som sitter mellan glaset och strålkastaren, kostar ett par hundringar om jag inte minns fel. Fungerade för mig i alla fall. |
|
|
Ok!låter juh som en idé... var det svårt?man måste väl ta bort hela kittet förmodar jag...? |
|
|
När är inte särskilt svårt, du kan bara ta loss "glaset". Sitter med några snäppfästen bara om jag inte minns fel, Kanske sitter några skruvar under den lackade listen under lyktan, och du måste bort med spolmunstycket. Tror det bara var att slita det rätt ut, töm gärna spolarvätskan först. Kan läcka lite annars :) MVH Rickard |
|
|
Ok tack för expertis! ska prova detta!=) Mvh/Tobias |
|
| De två skruvarna under listen behöver du inte röra! De håller bara fast strålkastarspolningen som i sin tur strålkastaren sitter inhalad i. Ta bort de två övre skruvarna och de två små som sitter innanför som sitter fast i strålkastarspolningen sen kan du föra strålkastaren fram och ut med spolningen kvar och fast i bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.