AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.272

Bränsleläckage 735 e32? vad göra?

si
9
simon fransson
735 IA - 88
upptäckte nu ikväll att min bil börjat läcka bränsle ifrån en bränsleledning, finns det något enkelt sätt att fixa detta eller är det bara att lämna in den(är ej vidare mekkunig)??? tacksam för svar snarast, den droppar ca 1 droppe var 5 sek så det blir lite på en natt

/simon
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Svaret är rätt enkelt.

Vi vet ju inte så mycket mer än att det droppar bensin från en ledning, men inte var exakt, för det förklaras inte.

Du är dålig på att meka säger du. Ja då det nu handlar om bensinläkage, så anser jag inte det är nåt man slarvar med. Bäst att du lämnar in bilen så det blir fixat snarast. Är det ett enkelt fel så kostar det inte så mycket.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
hejsan.
är det under bilen?
enkelt sätt vet jag inte,tycker det alltid är bäst att fixa läckage ordetligt,annars har du problemet snart igen....är det "bara" lite rör eller slang att byta ut så är det ju inte så märkvärdigt att fixa detta,men känner du att detta inte är något för dej så är det nog bättre att lämna in den eller be nån annan titta på detta....bränsleläckage är aldrig kul,luktar inte vidare heller...så mitt råd,fixa det ordentligt,det har du igen!
si
9
simon fransson
735 IA - 88
jo får nog bli att fixa det snarast, reser dock bort 3 veckor, men får väll ställa någon balja eller liknande under bilen tills vidare, men vad kan det kosta att byta en ledning som läcker, det är precis mittemellan hjulen på förarsidan, ca 10 cm in från nedre listen, har inte hunnit kolla närmare på det än men det är ju inga enorma mängder som läcker ut iallafall
si
9
simon fransson
735 IA - 88
och med dålig att meka menas jag inte katastrofal, kan fixa hyfsat mycket själv men jag bor mitt i stan och har inget garage tyävrr..
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
En svag punkt är där rören svänger upp mot hjulhus i bak,är inte speciellt svårt att fixa men lite pill får du räkna med.

Kapa bort den del som är slut (brukar vara ca 2dm) använd helst en liten röravskärare så slipper du få ett gradigt rör.Har du inte det så ta ett bågfilsblad putsa av snittytan.
Köp en bensinslang gärna lite xtra i längd invändig dim 8mm, tryck på slangen så mkt att du får på 2st slangklammor i varje ände.

Om det blir fladdrigt så häng på några stripps som du buntar upp paketet med,klart för start o kontroll av läckan.

Kostnad ca 100:-
Tid 1tim

Tipps :om man vid hjulbyte drar av rören med stålborste samt rostskyddar så håller rören bilen ut.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.