|
|
|
|---|---|
|
hejsan. har 2 konstiga elfel. Hheck coolant level / see over manual - kommer upp på färddatorn vid start och när man stänger av. chek lampan i instrumenteringen slocknar efter ca 5 sekunder och färddatorn slocknar. trycker man då check står det "control check OK". även när man kört ett tag. har kollat kylarvätskenivån 100 gånger och det ligger exakt som det ska. vad är felet då? är det givaren? vart sitter den i så fall? lufft i sysyemet? När man vrider på tändningen i sista läget och inte startar, hörs ett surrande eller skrikande ljud från insprutet.. gasar man låter det annorlunda. helt sjukt. låter inte som att det skulle vara nått relä? eller? vad kan ge ifrån sig liknande ljud? det låter och går hela tiden tills man vrider av. startar man hör man inte om det fortfarande låter.. Någon elklyfftig som förstår sig på detta? för mig låter det helt vrickat x/ Bmw OWNZ | |
|
Hur gammalt är ditt batteri? Gamla batterier kan ge alla möjliga sjuka symptom |
|
|
Hur ofta ska man byta batteri egentligen? Kan ni rekomendera biltema batteri? |
|
|
jag vet inte hur gammalt det är.. men det håller för ett 1200w mds slutsteg med en 12" bas i flera timmar. alltid bra snurr på startmotorn. blir galen på felet. nu är det ganska milt. då håller en 7.5A säkring lätt.. ska man prova att låna ett batteri då? eller kan man bara koppla på laddaren ett par timmar och se sen? köppte ett tio pack 10A idag för säkerhets skull.. Bmw OWNZ |
|
|
det är väl soppa pumpen du här när du vrider nyckeln till sista läget och inte startar (du menar sista läget innan start eller?) den kanske e på G att ge upp? låter det från baksätet/tanken? |
|
|
Hej Frrla. Jag har haft samma fel. Kontakten som jag rengjorde och sprejade med kontaktspray sitter under expansionskärlet vid kylaren. Efter det så försvann mitt felmeddelande. |
|
|
tack Pelle1. ska kolla upp det snarast! en liten fråga bara.. expansionskärl. tror inte jag har nått sånt.. jag fyller mitt vatten direkt i kylaren. sitter ett lock som man tar av på HÖGER sida, ovanpå kylaren, om man står famför bilen. är det där under? på kylaren eller vad menar du? är helt såld när det gäller elektriska saker.. Milhouse.. ja, det är sista läget innan start. men surret är under insprutet. stod lutad över skärmen med halva huvet under motorn om jag ska överdriva lite. stoppade ner händerna för att försöka lokalisera vad det var som surrar så högt. det var då jag kom åt gasreglaget och det lät annorlunda. inget surr från soppapumpen. det klickar det till och så hör man att den startar om det är helt tyst. så den låter väldigt lite. lägger ut en länk på motorn om det visar nått intresangt kanske Länk Bmw OWNZ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.