|
|
|
|---|---|
|
Hej! e36 BMW 325i -92 Har hållt på och greja med min kaross i ungefär 2½ - 3 månader nu, jag har inte rört motorn under tiden jag hållt på, inte ens startat (dåligt av mig) Innan jag började med karossen så gick bilen som en klocka startade med en gång! Nu när jag fick för mig att gå ut och skulle starta upp bilen och köra ut den från mitt garage så fick jag liten chock. Bilen lät som den misständer nått fruktansvärt! men tog bort en fördelare där i låg 2-3cm djupt med vatten, då tänkte jag att det är säkert bara överslag! Jag tog bort alla 6tändmoduler och gjorde allting torrt och tändmodulerna fick ligga bredvid i 3dagar för att torka ordentligt! Satte dit allting igen och gick som skit! Jag åkte och köpte mig nya stift och testade, men gick som skit då också. När jag startar bilen startar den med en gång, men direkt så måste jag börja pumpa på gaspedalen för att hålla den vid liv, släpper jag gasen dör den, håller jag jämn gas halv eller full gas så dör den också, alltså måste jag pumpa för att den ska hållas vid liv. Jag har vart och hört lite med folk en del säger nått om vacum slang men jag har kollat alla slangar sitter där det ska och jag har ju inte rört motorn som sagt. Däremot kan jag tillägga jag kanske bara hade 4-8liter soppa i tanken under denna tid. Är det någon snäll rackare som har något tips? VÄLDIG TACKSAM FÖR SVAR! | |
|
soppafiltret kan ha kladdat igen? gammal soppa brukar kunna lagra av sig eller hur man ska säga. tycker det låter som att den inte skulle få fram tillräckligt. hur ser stiften ut då? vita? blöta? Bmw OWNZ |
|
| stiften är blöta! jag bytte nyligen stift också har itne kollat efter det, men testade med dom gamla innan och torkade av dom osv, men dom är typ blöta skitiga... | |
|
Va tändstiften dränkta i olja eller i vatten? Olja kunde betyda att ventilkåpspackningen var pajj har jag läst.. iaf för M52. |
|
| Det är både olja och bensin ser det ut som.. men jag vet inte riktigt, varför skulle ventilkåpspackningen har gått när bilen har stått stilla i 2-3månader utan att bli uppstartad och bilen gick kanon tidigare? | |
| Jag ska testa imorgon och slanga ur bensinen och testa hälla i ny soppa så får vi se hur det går! eller vad tycker ni jag ska göra? bara fylla på eller slanga ur först? det är ungefär 13½ liter i nu. | |
| Var ute och testade idag bytte soppa i han.. det var inte kondens i tanken.. Men så drog jag hem en polare som var till lite hjälp han sprutade startgas i luftfiltret (öppet filter) och då gick han redigt när han fick startgas.. vad kan det vara? för lite luft eller är det för lite soppa? Det är säkert Soppa pumpen som bekat igen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.