AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.058

uppdatering av programmvara...

ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
Hej,

Jag har köpt en 520i -04 och undrar om man måste göra någon uppdatering av system/iDrive eller nåt? Vad vinner man på det? Vad förlorar man om man inte gör det? Skall man göra det överhuvudtaget? Vad kostar det att göra en sån uppdatering på BMW?
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Som jag förstår det är det ingen större idé att uppdatera såvida inte något fel föreligger. Jag uppdaterade för någon månad sedan pga växellådan och då förklarade verkstaden att man hellre bör undvika uppdatering då det tydligen kan ställa till det en aning. De hade tydligen uppdaterat en felfri e60 import då ägaren bestämt ville ha senaste versionerna och efter det hade navigatorn lagt av när den inte klarade den nya programversionen. Ägaren hade sonika varit tvungen att köpa ny navi...Själv blir jag fundersam varför det inte sådana gånger går att bakdatera men enligt verkstaden gick detta ej.

Är även fundersam till tiden det tar att uppdatera. Verkar som det varierar kraftigt, min bil tog drygt 20 timmar.
ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
ok tack....det blir nog ingen uppdatering då....inget är fel än så länge tack o lov....bara en sak men jag kan leva med det....nämligen CD-skiva börjar alltid från samma låt på skivan....det fortsäter aldrig där det stanade så jag fick tips att det kan vara bug i systemet och att det kanske behöver uppdateras....men som sagt jag kan leva med det...det är bara att spola fram :=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.