|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Förra månaden fick jag byta kylare, vattenpump, termostat och allt annat som hänger ihop för 9k. Då är man ju bra lack på allt och igår åkte jag och handlade i endast 10 minuter då man fick nästa chock. Någon hade backat in sin bil, troligen jeep, skåpbil med drag ellernåt och förstört hela stötfångaren bak. Alla plastdetaljer är sönder, listerna sönder och även ståldelen har bucklats lite. Och d etroliga är att han smet efter detta, jag såg inget, inget kom fram och sa något heller. Troligen en men skitbil eller lite ork och vett som inte stannar. Hur som helst är jag nu skitförbannad och jag har letat som en galning på skrot och annonser utan framgång efter en svart stötfångare. Tips? Finns en svar på skroten med den har kromdetaljlister runt och för den vill de ha 4000 kr. Känns för dyrt för något som inte är komplett. BMW vill ha 9800 kr. Vad göra? | |
|
polis anmäla smitning sen ringer du ditt bolag och berättar vad som hänt säg att du vill ta det igenom TFF och med lite tur kan dem ta det den vägen med sjr på runt 2000 kr utan att du har helförsäkring. Mpower |
|
| Tror duverkligen det går igenom då man bara har trafik? Det skulle ju alla prova på isåfall och skita i hel/halv. Visst kan jag prova men det känns ju inte alls som troligt. | |
| men spelar det någon roll om du bara har trafik??....det va ju inte ditt fel detta? | |
|
www.tff.se, hade ingen aning om detta. tack för tipset. Ska göra en anmälan nu och sen ska den besiktasantar jag, vet ni vart man ska göra detta? |
|
|
Gör som om du hade en helförsäkring men ett krav är polis anmäla först sen ringa ditt vanliga bolag ring även tff och prata lite: Bäst är om du hade någon med dig som kan intyga att skadan kommit till under tiden ni var i affären,vittne helt enkelt. Mpower |
|
|
Du verkar bo i Stockholm. Åk till någon av drivein besiktningarna som försäkringsbolagen har. Där finns polis på plats så att du får åtminstonde ett muntligt besked omgående. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
hej, Åker till Trygg Hansa drive in i Sundbyberg idag efter lunchen och har anmält skadan till Länsförsäkringar där jag är trafikförsäkrad. Är nästa steg polisanmälan med dessa underlag eller ringer jag då tff? Jag har skrivit att jag inte ar vittnen då jag inte vill ljuga, har verkligen ingen vittne. |
|
|
Ja det är det, ett krav från tff är polisanmälan. När tjejen råkade ut för en smitare på en mack hjälpte tff henne med del av sjr utan att det fanns vittnen dock så hade vi helförsäkring på bilen. Mpower |
|
|
Nu har jag besiktat, anmält till mitt bolag och mailat tff samt polisanmält händelsen. Hoppas på det bästa. Tack för hjälpen |
|
|
Hör av dig i tråden om hur det gick sen hoppas det löser sig, sjukt att folk riskerar sitt körkort för ett par tusen i självrisk.... Mpower |
|
|
För många år sedan krävde TFF att man inte rörde bilen tills polisen kommit och gjort en undersökning på plats för att man skulle få ersättning men det har kanske ändrats. Hoppas det går bra i detta fall. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.