|
|
|
|---|---|
| om man nu skall byta sina rft sommardäck till vanliga däck kan man köpa ett BMW-reservhjul någonstans? Var och vad kan det kosta. Måste man ha reservhjulet utomlands? Är det olagligt att t.ex. köra utan reservhjulet i vissa EU länder t.ex Tyskland? Räcker det att man har bara "däck på burk" om man nu skall köra på rft-däck? | |
|
Bilar levererade med RFT-däck har inga reservhjul eller "reservhjul på burk. Däremot kan man beställa detta som option , till 5:an kostar ett reservhjul med domkraft ca 1000 kr. Det finns också en kompressor med lagningskit att köpa hos BMW för ca tusenlappen. |
|
|
efter att jag läst dessa inlägg: Länk så vill jag nog satsa på reservhjulet istället för "däck på burk" eller nån lagningskit.... Menar du att det inte finns att köpa reservhjul alls? |
|
|
Jag skrev att det kostar 1000kr som option om du köper ny bil, löst tror jag en komplett sats kostar 2600kr, men det gäller att ha en bil där man får plats med reserv och ordinarie hjul om olyckan skulle vara framme. |
|
| det finns plats i golvet i bagageluckan för reservhjulet så det borde inte var några problem....vad menar du med komplet sats.....reservhjulet och domkraft eller? var finns att köpa? På BMW? | |
| behöver ett reservhjul till sommar....jag ska bila ner genom europa och behöver ett reservhjul....var köper jag den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.