|
|
|
|---|---|
mag |
Krängningshämmare och bromsar vet jag. Men det skilljer på bakhjulsupphängningen också då den går att ställa på M5 men ej på 535, men vilka delar ? //Magnus |
Paap Reeder |
Hej! Om det är en svensksåld 535 eller M535 / E 28 så är det samma chassie som på en 528/E 28. M5/E 28 vet jag har bl a ställbara bärarmsbussningar bak samt kraftigare kränghämmare fram resp bak -har köpt dessa delar. MVH /// Paap Reeder |
mag |
Tackar nu klarnar det lite :) Var köper man dom BMW ?, vad kostar dom ? Är det bara att sätta dit eller behöver man några andra delar ? Tänkte köra med M6 ans krängare fram, passar efter lite svetsning. //Magnus |
|
Jag har m5 bärarms bussningar bak, så man rätar upp hjulvinklen lite. Dom kostar inte många :- och bara att sätta dit, tänk bara på att dom är excentriska (så du tänker rätt när du monterar) Sen ang k-hämmaren jag kör med m5an hämmare, och det går att annvända 535 infästningsdelarna om du beställer special bussningar, själv så fick jag från verra i eslöv. Lite pill att få ihop det. Tänk bara på att förstärka infästningarna för K-hämmarna annars så har dom en tendens att ge sig vid aktiv körning. Och med ovannämnda ändringar ger en mycket trevligare vagn att ratta. MVH Pelle cs4605 |
|
mag |
Tackar, då blir det att åka till BMW imorgon o handla/beställa bussningar då. //Magnus |
|
Skulle ju inte vara helt fel och räta upp bärarmarna lite efter sänkning... //Cosmos "Rak BMW 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
mag |
Dom var inte så dyra kostade 345:- för V och H :) //Magnus |
|
-> mag Det där med M6 krängare... Har du redan såna liggandes? Annars kanske det kan vara lönt att köpa Verreras ställbara direkt. Jag har såna och det gör susen.... Vet dock ej pris på sådant. |
|
|
Se tidigar inlägg ang k-hämmare. Bmw m5 m6 är billigare än vad verreras, men dock ej ställbara. MVH Pelle cs4605 |
|
mag |
m6 krängarna är väldigt kraftiga (typ 28mm har jag för mig) + att dom kostar runt 1000 lappen på bmw. funkar säkert lika bra med verra eller m5 (slipper man svetsa då ?) //Magnus |
mag |
glöm frågan om svetsning det står ju en bit upp :), är lite små lurig nu. //Magnus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.