|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Min bil har råkat ut för ett problem nyligen och det är när man svänger med ratten så hör man ett ganska högt ljud. OBS detta händer både vid full rattvrid men även vid små svängningar av ratten, kan även tillägga att det är värre när det är kallt ute. Min fråga är vad detta beror på? Jag funderade på servon men vet inte? Tacksam för svar! | |
|
hade ett liknande syndrom på min förra e39, visade sig vara ena hjullagret som va gammalt, bytte nytt o vipps ljudet borta /arre |
|
| Fyll på servo-oljan. Min bil är likadan, verkar vara läkage någonstans,, ska leta reda på det snart. | |
| Hej! Tack för era svar. Ska fylla på oljan imorgon och hoppas att ljudet försvinner. Är det enkelt att fylla på? Var ligger behållaren? | |
|
behållaren med stjärnratten.. fyll på enligt stickan. suck... schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
Skriker det bara när du vrider ratten, och tystnar när du vridit klart? I mitt fall var det kulbulten som skurit! |
|
|
Hej, Schiklgruber: Ja det skriker enormt när jag vrider på ratten, men inte när jag kör rakt, eller den skriker inte lika mycket=) Borde inte någon varningslampa tändas i instrumentpanelen ang påfyllning av servo oljan? |
|
|
Hejsan! Ville bara meddela att problemet med ljudet nu är löst! Det räckte med att fylla på med servo-olja (av typ CHF11S i mitt fall). Tack för alla tips! |
|
|
Det finns tyvärr ingen givare där så man får kolla regelbundet. Hade förresten samma problem för några veckor sedan. Fyllde på så blev det tyst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.