|
|
|
|---|---|
|
har sökt runt på forumet men hittar inge lämpligt svar.. nu är det så att jag tycker att min 540 -93 låter väldigt tråkigt. så tänkte göra nått smidigt åt det. och tänkte hör om det är nån som har tagit bort sista ljuddämparn. alltså hur det blev ljudmässigt? //Mattias /Mattias | |
|
Utan att ersätta dämparen med något? Ja det testade en kompis och då lät det rejält kan jag säga = han stod inte ut speciellt länge, du måste ha någon slags dämpning annars blir du galen. Stephan |
|
|
byt sista till fullflödesdämpare och ta bort mittersta dämparen så låter det så här: Länk MVH, Danjel (Fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
nån som har nå erfarenheter av denna? Länk BEST.NR Passar rör (tum) Stosarnas inv. diam. Höljets diameter höjdx bredd Höljets längd Typ/ Princip Pris (inkl.sv.moms) 8405-51 2" 51 mm 105x200mm 400 mm 05 800:- |
|
| danjel-riktigt fet bil du har...:)...riktigt nice! | |
|
Tackar! Om du menar 540n så är den såld. E39 har jag nu men den är fel med ;) MVH, Danjel (Fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
funkar länken nu då? MVH, Danjel (Fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Hallå Danne länken funkar fin fint:-). Mattias_R: Ta inte bort sista dämpen du kommer få tuppjuck i långa loppet jag vet:-) Vart istället en repa till Avgaspireten Länk där dom byggde i dubbla 2,5" rör utan mittendämpare och sedan en fullflödes slutburk för 6500kr Mvh Danne |
|
|
Jag tycker att du ska ta bort sista dämparen. Själv köpte jag min helt utan dämpare,raka rör från kattarna=) Det var lite väl efter ca 500mil,men med bara mittre monterad så är det helt perfekt. Mycket billigare än att köpa sportdämpare å sånt tjafs,och betydligt manligare. 540 är en perfekt vinterbil! |
|
| ja,mena 540....ok....e39 ser bra ut också,men 540 såg grym ut...rätt färg & fälgkombination enligt mej..... | |
|
har kapat bort sista ljudämparn på 540in nu. men blev alldeles för mycket dånljud i kupén. så nu till min fråga. tänkte sätta på en ljuddämpare från Rakarör. som det går in två 2,5" rör till ett 2,5". men tänkte vända på den så att det blir ett utblås bara (tycker det är mycket snyggare). det kan väl inte spela någon roll om man vänder på en sådan? och det blir väl inge fel på trycket i avgasystemet? =) /Mattias |
|
|
Mattias_R>> Hör av dig till mig om du skall ha en sådan dämpare. (2x2.5"-1x2.5") Länk Jag har en ny oanvänd från Rakarör som bara ligger och skräpar. 600:- plus ev frakt. |
|
|
Jag byggde 3" från kattarna och bakåt med en dämpare längst bak med 3" in och 2x2,5" ut men det blev för brötigt. Monterade sedan dit simons näst minsta 3" burk i mitten av systemet och nu låter den riktigt bra. Lagom är bäst. Länk Länk Länk Ska man betala extra för att åka V8:a så ska andra höra det också :) Tyvärr har jag bara film på tomgång. Länk __ /Chrille |
|
| NPe: vart bor du någonstans? För dämparen skulle jag vilja köpa. :) | |
|
Alutech i Gävle brukar byta slutburkar på E34 M5or - som låter nice som fan finns brukare här på forumet som har såna vet jag. borde ju funka på 540'an också? |
|
|
Mattias_R>> Jag skickade ett meddelande i gästboken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.