AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
714

Deffekt kupéfläkt/tempmätare/elspeglar/bensinmätare efter motortvätt E30

Har sökt lite bland gamla trådar men hittar inget som liknar just mitt fall, hoppas ngn kunnig kan hjälpa mig!

Problemet uppdagades igår efter att jag motortvättat min e30 igår, tyckte jag var försiktig men icke... Efter tvätten fungerar varken tempmätaren, kupefläkten, elspeglarna eller bensinmätaren - vad ska jag göra? Jag har kollat säkringarna och bytt till nya men utan ngt resultat... Vad kan jag kolla på ytterliggare? Batterilampan lyser cirka en halv minut efter att jag startat bilen, därefter slocknar den... Likaså kupefläkten, den går igång i två sekunder därefter lägger den av. Är det tändspolarna, batteriet eller vad är det?

Bilen har fungerat klockrent fram till detta, det viktigaste är att jag får igång kupefläkten eftersom det är rejält kallt i nuläget...

Tack på förhand!

Mvh Anton
Ingen som vet!?
Snälla, är det inte ngn som har en aning - jag fryser...
Ti
608
TimS
325i -88
testa köra tryckluft överallt där det finns el.. tänkte själv köra motortvätt igår men vågade inte hehe..
Jag har gjort det, men utan resultat... Ja, motortvätt gör jag aldrig om igen... =)
Ti
608
TimS
325i -88
har du tillgång till värmegarage?

sa du att det lyser till i början? kan ifall du har den i ett varmgarage ett tag..(länge) så kanske det torkar och fixar sig om du har tur?

om det nu fortfarande är vatten som bara är boven. kan väl kanske blivit kortslutningen och förstört en del men..
Så, nu är problemet löst - jag bytte åter igen säkringar men denna gång använde jag inte säkringar från Biltema... Och tro det eller ej, när jag drog ut säkringarna från Biltema och ersatte dem med "riktiga" säkringar - då började allt plötsligt att fungera! =) Förmodligen var det väl bara ett av de föregående säkringarna som var ur funktion, men men... Så nu är jag varm och glad igen, E30 är en förbannat rolig bil! =)

God Jul!

/A...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.