|
|
|
|---|---|
|
efter bilen har ståt stlla en längre stund så var det dags att starta den igen och bilen batteri var nu sten dött så start hjälp var nöd vändigt efter ett lyckat försök startade motorn. efter någon minut börjar man höra miss ljud i motorn efter några sec hör man hur motorn skriker och tvärr dör efter det startar inte motorn och efter ha pumpat in en massa start gas så startar han fort farande inte även när vi försöker dra i gång den startar han inte han har gista på tänstiften och soppa kommer på från en av slangarna (den till höger, eller närmast cupe) och inte den andra nu har jag inte några ideer vad det kan vara så jag blir väldigt tack samma för svar ps. jag har letat i forumet efter svar så om den är något jag har missat blir jag även tack samma för länkarna | |
|
igensatt bränslefilter? funkar bränslepumpen 100%? hur länge har han stått då? mvh |
|
|
Det är jag som äger bilen köpte den av chrille för 2 mån, den har ståt ca 1 år pga isplugg som slog sönder kylar slangen den korta både remmarna är ochså byta. vi fick igång bilrn ca 1min den gick i högt tomgång sen hördes det en tvärskrik och dog. Vi försökte få igång den igen utan resultat. Även med startgas utan fram gång vi kollade bränsle slangerna. den slangen som är utåt mot fronten sprutar som *f* men den som är mot cupen strilar. Jag får gnista på tändstiften. men kan det var fel ändå på tändingen att den tänder fel???? eller att jag är ute och cycklar och hur fixar man det. Om jag skulle få hjälp att få bilen att funka skulle jag vara ävig tacksam om någon kunde hjälpa mej laga den. Bilen står i Burvik Skall flyttas till Örbyhus som ligger ca 5mil norr om Uppsala.. Snälla hjälp mig jag är desperat det är våran familje bil. Mvh//Patrick |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.