AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.678

camshaft positionsensor + missfire på cyl. 3

kamelkungen
Hej

Har med hjälp av ett diagnos insr. som jag köpt idag på kjell & co fått fram 3 st olika felkoder. bilen är 328i -98. Den går bra när den är kall. Sedan börjar den gå ojämt och efter ca 20 min misständer den.

1. P1250 = missfire cyl 3
2. P0340 = camshaft position sensor
3. P0303 = missfire på cyl 3

Nu undrar jag vart jag ska börja..alla tändstiften ser helt ok ut. Kan det vara så att felkod 2 genererar dom andra felkoderna ?
Planerar att köpa 1 camshaft sensor + tändspole från skroten och testa med.

tack för hjälpen !!
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Kan inte hjälpa dig med problemet men är intresserad av vad för något instrument du köpt.
kamelkungen
gå in på kjell.com sedan sök på artikel 48224.
Funkar bra att få fram alla felkoder och göra reset av dom.

Men kanske det finns något ännu bättre instrument för detta ?
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Kan mkt väl va kamaxelgivaren!
Kanske värt att önska sig i julklapp ett sånt instrument :)
kamelkungen
Hej

Japp, håller på att byta den nu. Behövde dock en nyckel med nr. 32 till vanos-solenoiden och den hade jag så klart inte ikväll...men imorgon finns det hopp igen.

kamelkungen
Felet är löst. Det var bara kamaxelgivaren.
bm
121
bmwpower26
Bmw 320ci -02 2,2l -170hk M54.
hej

har sama feil at min misständer på cyl 2 men har feilsøkt men hittar ingen andre feil kun den...

1. P1250 = missfire cyl 2

noen som kan hjelpe......
kamelkungen
Hej

bmwpower26: Har du testat att radera folkod + byta plats på tändspole från annnan cylinder osv. ?

Felet var inte riktigt löst ännu visade det sig imorse...
När man står i kö länge så börjar motorn gå ojämt och misständer lite, men irriterade. Stäng av och vänta 5 min sedan starta och kör, felet är borta med kommer igen. Antagligen värmen som gör felet. Nu när jag läste av felkoden så sätter den bara P0303 = missfire på cyl 3. Ska testa att byta plats på cyl. 3 och 4 för att se om jag får P0304 då har jag ringat in felet. Kanske bara är tändstiftet...eller nja, det såg så bra ut.
bm
121
bmwpower26
Bmw 320ci -02 2,2l -170hk M54.
hej

har prøvd nesten alt bytte olje og oljefilter tändstift tändspole raderat feilkoder men bare på morgonen når det er kaldt så skakar den igjen og da kommer samma feil igjen misfire på cyl 2.

når jeg raderer den og prøver å søke på nytt når motoren er varm da er det ingen feil på bilen fuck bmw...e46......e36 is the best...
"Felet var inte riktigt löst ännu visade det sig imorse...
När man står i kö länge så börjar motorn gå ojämt och misständer lite, men irriterade. Stäng av och vänta 5 min sedan starta och kör, felet är borta med kommer igen. Antagligen värmen som gör felet. Nu när jag läste av felkoden så sätter den bara P0303 = missfire på cyl 3. Ska testa att byta plats på cyl. 3 och 4 för att se om jag får P0304 då har jag ringat in felet. Kanske bara är tändstiftet...eller nja, det såg så bra ut."

Så har jag också med min bil, hur menar du med att byta plats på cylindrarna? Tändstiften?

Jag tror jag måste byta kam/vev axelgivaren har bytt tändstift men det hjälper inte, bilen blir som din konstig när den blivit varm..

Har skickat powerpost till dig Kamelkungen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.