|
|
|
|---|---|
|
Hejsan letar lite efter eftermarknads "rullskydd" till min roadster. Vill ha en svart modell så chrome inte riktigt är min favorit. Gärna en som fyller funktionen mer än estetiskt om olyckan skulle vara framme. Kollat på bmw orginal men tycker att det är lite dyrt att kosta på en 10år gammal bil. Tänkte använda mej av orginal hattlådan och göra hål i den pga att jag inte använt den under de 2 åren jag åkt roadster. Tänkte ändå lacka om den pga repor ifrån vindskyddet som verkar vara vanligt. Sedan undrar jag om man kallar det Rullskydd? Bågar? Överslagsskydd? | |
|
Rullskydd är mest till dekoration, tror knappast att de gör så mycket nytta om bilen rullar runt! Skall dom göra nytta så krävs 4-punktsbälte + att du är under medellängd! Kör försiktigt! Min Z3: Länk |
|
| Var kan jag då hitta denna otroligt snygga dekoration? | |
|
smaken ska ju inte diskuteras, men jag måste säga att de kraftiga kromade rören blir som pricken över i på Z och jag skulle själv vilja ha dessa men jag har valt det originala vindskyddet och det passar inte då, men du gillade inte dessa bågar, men försök att annonsera under köpes på forumet då det finns fler Zägare som bytt ut sina original bågar så jag tror inte det är omöjligt att hitta ett par beg. mvh Uffe/bildock |
|
|
bildock; Jo det har man ju sett att du gillar krom, man kan nog inte åka i din bil om man har nickel allergi! (o; Min Z3: Länk |
|
|
Tror inte heller rullskydd gör någon större nytta men visst är det snyggt rent estetiskt! Och dessutom får man ett snyggare vindskydd. Kolla in Z3kents snygga i krom: Länk Svar på din fråga Trancequillity: Länk /Janne P.S Dom är snygga i svart också ;-) /Janne Min Z3. Länk |
|
|
Trancequillity: Googla på "Rollbars Z3" så hittar du hur mycket som helst. /Janne |
|
|
Trancequillity: Eftersom du har en 97:a så är det inte säkert att det går att montera störtbågar, kolla upp innan du köper! 96:or och tidiga 97:or funkar inte! Min Z3: Länk |
|
| Jorå har sett fästena under "handskfacket" när jag drog lågnivå till bagageutrymmet. samt att det sitter en rund knopp på bältes spännaren. Så det går på alla årsmodeller. | |
|
Här är lite info om de så kallade skydden! Länk Min Z3: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.