|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet hur softclose funktinen aktiveras på bakluckan? Hydralstägningen fungerar nu perfekt efter påfyllnad av ATF-olja, tackar WAN för skiss.Men softclose funger bara ibland. | |
| tack! | |
|
Utan att veta, men genom att tänka lite logiskt, så torde det ju aktiveringen ske när den lilla plastflärpen i spåret i luckans lås trycks uppåt när den kommer i kontakt med låspinnen i bakstammen. Antagligen sitter den kopplad till en brytare inne i låset. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Har du friska batterin i nyckeln? trycker du in knappen riktigt? | |
| Ja, det är friska batterier i nycklen.Har hittat skada på låsdelen i bakluckan, den lilla plast delen som sitter mitt på låsdelen verkar inte sitta som den skall.Letar efter en skrotad E65:a att ta delen ifrån. | |
|
Inte har nyckeln med soft close att göra! Dr Tinnitus förslag ligger helt i linje med min egen uppfattning, dvs. Låsenheten har en inbyggd servofunktion som aktiveras av låspinnen. |
|
| är väl inte så värst dyr ändå Länk | |
| Tackar WAN igen för skiss. BMW i Malmö hade en på lager a 570:- svenska nödmynt så beg är inte aktuellt, lev imorgon till Kalmar. | |
| Lycka till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.