|
|
|
|---|---|
|
Var å handlade en Simons mini burk och ett DTM blås nu i veckan och grabbarna på Kroons skulle greja på det. Men......det skulle bli taikon med dom grejerna så jag skulle beställa ett helt system sa han. Men det är ganska komplicerat verkar det som. Nån som monterat och vet hur man ska göra?? dubbla "kattar" å grejer.....tänkte mig ju 3" från grenröret till katten och 2.5" efter. Sen sitter det nå spjäll vid bakersta burken....förklara funktion tack. MVH Danne Söker anställning som BMW försäljare. auspuff2@spray.se | |
|
Jag har satt ett Simonssystem från kattarna och bakåt på min 325:a Inga problem alls med monteringen. Tror inte att det gör nån större skillnad med större rör innan kattarna så skippa det och nöj dig med 2,5" från kattarna och bakåt är mitt råd. Vet inte vad spjället är, finns inte på min. www.malte-racing.com |
|
|
Spjället är till för att stängas vid tomgångkörning och därmed få ner ljudvolymen. Det är enligt vad jag vet enbart stängt vid just tomgång. Mvh |
|
|
Har monterat helt system nu......vilket ljud, mumma!! Kastade övriga lösdelar på mina kära vänner och beställde ett helt system, det vart en ohygglig skillnad tycker jag. Gas respons och bottendrag vart ju bra mycket rappare. Kaminen ska nu matas med superchip och spridar optimering....hoppas det blir bra, tillsammans ska det ju ge ca 50 pållar på pappret så man får väl dra ett par från det antar jag. Håll till höger M3 pojkar....:o) Söker anställning som BMW försäljare. auspuff2@spray.se |
|
| Jag har bara en 328:a men jag abbonerar ändå på vänsterfilen även om det inte är någon trafik, det är jag och mina kompisar i gubbkeps som har rätt att göra så ;))) | |
|
Har du gjort några mer ändringar förutom blåset? Länk |
|
EVOFIXEN |
Hej ! Allt har ju med pengar att göra . MEN jag skall in till U-avgasteknik med min M3 och få ett skräddarsytt system till min bil . Jag betalar ca 6lax för det . Borde inte det vara ett Allternativ till dessa hmm ja B-lösningar såsom Simons system ... GCR SWEDEN |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.