|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| vet någon vad toppfarten är med den stora v8:an??? | |
| Den är låst till 250km/h | |
|
Hej verkar som om x6:an är en bil som berör. Hämtar ut min om några dagar. Skall bli spännande. Har kört den en kortare sväng och jag är precis så nöjd som jag trodde jag skulle bli. Får se om det håller i sig. .. |
|
| dindin: vad är det för färg på din?? | |
| Bilen är spacegrå...ligger bilder under min profil | |
| wow va snygg.. vilken bil.. ska bli kul o se mer bilder speciellt innifrån :D | |
| tack och bock.. lovar att återkomma med bilder inifrån asap. Har inte fått ut bilen än, men är riktigt sugen. Efter lite finlir med motorn så blir det nog riktigt bra!.. | |
| står en x6:a på autopartner i linköping med skynke på.. :D fick lyfta lite för att se färgen ..formen såg faktist riktigt grymm ut förutom njurarna lite kanske | |
| x6:a med lite hartge delar.. Länk ser faktist riktigt riktigt rå ut :D | |
|
Precis hemkommen från Europa. Låg efter/bredvid/före en x6a i några mil. Helt otroligt stor och grym. Mycket snyggare i verkligheten. Fick ha-begär direkt!!! /Jari |
|
|
X6 premiären är ikväll, i alla fall i Sverige. Är inbjuden men hinner tyvärr inte åka och titta. Gillade den inte först men har börjat ändra mig och live brukar de blir snyggare. Jonas |
|
|
Fick äntligen min X6:a idag :-) Jag är M E G E T nöjd, den gör sig verkligen i vitt !! Dessutom en fantastiskt bil att köra, ligger riktigt gott på vägen utan att bli stötig - en fullträff enligt min glada mening :-) Saknar några hästkrafter och har därför beställt ett chip, även fönstertoning samt plastskyddsfoliering & lackskydd är bokat & klart, hoppas ha allt klat under kommande vecka. Dessvärre kan jag ej lägga ut bilder här på forumet då jag ej är Pro-medlem.. Ha en trevlig helg !! Jarmo / 7H Bil AB |
|
|
Jarmo. Avundsjuk så pass. Får inte ut min förrens på torsdag. Bokat in uppgradering till 16:e. Gör susen. Skall nog försöka kräma några hk / nm mer ur denna kontra min tidigare bil. (samma motor dock innan sista uppgraderingen -286 hkr). var uppgraderar du motorn? antar att du har erfarenhet/kontakter via jobbet? /dindin |
|
| jarrmo: grattis :D kan du inte försöka o lägga upp bilder på någon annan hemsida? | |
|
bmw_jerry: Antar att Jarmos bil ser ut ungefär så här? Länk |
|
|
Hämtat ut den nya x6:an idag och hunnit köra 15 mil. Man lyckas dölja storleken fantastiskt bra. Komfortstolarna är en ny positiv upplevelse. Motorljudet upplevs annorlunda än mot min tidigare 535d. Någon som uppmärksammat samma fenomen? Låter mycket mindre diesel. Är också nöjd med den nya växellådan, mil ifrån den gamla!. Nöjd som tusan.! |
|
|
Kan meddela att jag också är mkt nöjd med min X6 och håller med dig dindin om att växellådan är helt annorlunda mot tidigare, den är riktigt trevlig. Har du tänkt på hur otroligt snabbt den växlar när du växlar manuellt i steptronic-läget? OCH grymt mjukt och smidigt, imponerande. Kan också hålla med om att komfortsätena är helt grymma, när man hittat korrekt inställning så sitter man som gjuten. Fick du "uppgraderat" din X6:a? Vem tar du hjälp av? Isf. hur blev resultatet? Får jag fråga hur mkt du fick betala samt vilken effekt de anger? Vet du om de har ngt till min X6 med den mindre dieseln? Jag beställde ett chip via Tyskland för ett tag sedan men det har fortfarande inte kommit..kanske kan du rekomendera din leverantör? Nu har jag lagt upp 14st bilder på min hemsida under "sålda bilar", scrolla allra längst ner så hittar du dem under övriga bilar. se: Länk Bilderna är dock tagna innan jag tonade rutor samt lackförseglade, men men den är vacker ändå ;-) Jarmo / 7H Bil AB |
|
| riktigt snygg bil :D det ända jag kan klaga på är att du valt lite fega lister interiört eheh | |
|
Hej Jarmo, Kan inte annat än hålla med. Utväxlingen verkar dock annorlunda. Har ungefär 6-700 varv mer vid normal lunk 130 på motorväg. Skall säkert vara så. Komfortstolarna kommer säkert att bli grymma, men jag har ett helsike att hitta "rätt" inställning. Efter många tusen mil i bil är ryggen känslig. Enklare att snabbt hitta rätt med sportstolen. Inställningsmöjligheterna är ju många. Jag retar mig på att jag inte riktigt kan få bort stödet längst ner i svankryggen. Trycker och irriterar. Uppgraderingen blev inte av då min handlare ville låna bilen några dagar för att visa några kunder. Och jag stack ut på sjön.. Jag kommer att låta Nordic Uhr göra uppgradering även på denna bil. Jag har fått hjälp via den BMW verkstad jag använder mig av och ärligt är det den enda "uppgradering" jag fått att fungera tidigare. Min tidigare 535d testades med box från Promotech, fungerade inte alls. Ess fick sedan ta hand om den och det blev bättre men inte riktigt bra. Bäst resultat utan tvekan efter att Nordic tagit hand om den (med hjälp av verkstadschef från BMW). Jämnt, grymt drag över nästan hela varvtalsregistret. Bättre respons från växellådan som enligt min mening var hopplös tidigare. Prisbild en bit under 10, har inte fått någon uppgift på x6:an än. Jag kommer att låta göra "finliret" så snart de har möjlighet att plocka in bilen. De anger en effekt på 335hk/670nm till 286 hkr motorn. Till din (Länk har de följande kit 280hk/590 nm. Men det går nog kräma ur mer om man vill.... |
|
|
Har idag slagit till på en X6a 35drive. Körde den en sväng idag men får hem den nästa månad. Titansilver! Roligt!!! /Jari |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.