|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
| Stort tack för länken Sigdarve! | |
| Jag har lagt upp priserna på X6an i en annan tråd. | |
|
Bangle bevisar att jag och många har fel - BMW säljer som aldrig förr. Så sant som det är sagt, men jag tycker ändå att BMWs designspråk oroar. Visst BMW har blivit mer spännande och kanske mer utmärkande än någonsin tidigare, men Det formspråk (där teknikerna och ingenjören faktiskt begränsade formgivarna!) som föddes redan på 60-talet och som utvecklats så framgångsrikt fram till E46 / E 39 osv byggde på en kontinuitet som delvis saknas i modellserierna idag, X5an (som ju är en ny modellserie!) har mer gemensamt med sina föregångare än övriga modellserier. X6an kommer säker hitta sina köpgrupper, men i mina ögon är den helt rotlös. Nåja jag är väål för gammal för nymodigheter och får väl drömma mig tillbaka til en isetta... ;) |
|
|
att kalla den för ful tycker jag är lite väl. den ser bra ut men som många andra tycker jag att X5:an snyggare. men den kan nog sälja hyfsat ändå. till suv- mammor och pappor. herrgården, danderyd, skogsracer? men några rötter till den är svår att hitta. men det beror mest på att biltypen är en hyfsat ny företelse. vad gäller bmw och rötter i allmänhet tycker jag att nya 1-serie coupé är klockren med rötterna ifrån -02 serien. e60 har tydliga och väldigt lyckade rötter från e28. däremot har jag svårare för e90, e83 men jag tycker ju inte heller att e21 och e34 är de snyggaste bilarna som finns. |
|
| När jag såg X6:an på Munchens flygplats var min första tanke att "den ser MYCKET bättre ut i verkligheten än på bild". Tror den kan bli en hit även om den först kommer att kännas lite udda. | |
| den känns i alla fall snyggare än dagens x5:a | |
|
En, som många skrivit, onödig bil som verkar väcka väldigt starka känslor t om här i BMW-fanatikernas egen högborg, jag fattar nada..? Den ÄR delvis onödig MEN den är ju så COOOL och SNYGG !! Långt ifrån allt som är kul & cool är varken praktiskt eller "ett måste". Vem "måste" t ex. äga en BMW M1 - förmodligen INGEN. Däremot så avundas åtminståne jag dem som faktiskt har möjlighet att skaffa sig en (helt onödig) M1:a. Den mesta av "lyxkonsumtion" är just onödig MEN rolig :-) Personligen så gillar jag BMW´s nya formspråk a´la Bangle men tycker även om den äldre stilen. Måste man verkligen vara för eller emot BMW´s nya stil? Jag gillar iaf både och, är vansinnigt förtjust i t ex. gamla 6-serien OCH jag ÄLSKAR X6:an !! Motsägelsefullt? Nej, inte som jag ser det. Förstår inte riktigt varför många väljer att jämföra X6 med X5:an med frågan varför man ens funderar på en X6 när X5:an finns. Det beror väl på tycke & smak samt vilka behov man har, eller..? Personligen så tycker jag att X6:an levererar precis det jag behöver, en snygg bil med fyra sittplatser, fyrhjulsdrift & plats för hunden utan att bli tråkig. Missförstå mig inte, X5:an är en av mina absoluta favoritbilar och om det inte vore för X6:an så hade jag antagligen kört just en X5, men när jag fick syn på de första bilderna på X6:an så föll jag pladask. Så pladask att jag beställt en Alpinvit X6 med beige läder och lite lull-lull förstås :-) Jag hade gärna kört t ex. en 6-serien men det är omöjligt som hundägare, sambo & pappa..med X6:an får jag ju det där lite gött opraktiska samtidigt som den faktiskt fyller mina behov :-) Nu väntar produktion v.14 samt leverans v.18 - väntar med spänning :-) Jarmo / 7H Bil AB |
|
|
Kul att höra Jarmo! Vilken motor har du specat? (O sälj för f-n inte AMG:n nu bara...) :) |
|
| bara att gratulera till en skitläcker bil.. du blir nog bland dem första i sverige... vad har du beställt för lull lull... | |
|
Jag har valt den lilla dieselmotorn på 235hk, samma som i t ex. X5:an. Hade föredragit den stora men då blir leveranstiden längre..och lite av grejen är ju att få den tidigt..larvigt kanske men men.. Dessvärre så måste jag nog sälja AMG´n, blir lite svettigt med båda bilarna samtidigt. Har den till salu på min hemsida för den som är intresserad :-) Jag har specat X6:an med följande utrustning: Alpinvit Beige läder Nevada Sportpaket Navi Pro Avtagbart Drag PDC fram & Bak Sidosteg i Alu Avstängd Pass.airbag Värme i Ratten Velourmattor Backkamera Interiörlister i finslipad Aluminium Solgardiner Sidorutor bak Glaslucka Avbl. Innerbackspegel HIFI System Komfortsäten Stolsvärme i Baksäte 20" Y-Eker USB-Anslutning Tyvärr fick jag idag veta att leveransen inte alls blir v. 18 som jag tidigare blivit lovad utan nu heter det istället senast slutet av maj :-( Hoppas det ej blir fler dröjsmål !! Men hur säger man? "Den som vänta på ngt gott väntar alltid på en Alpinvit X6" Jarmo / 7H Bil AB |
|
|
Lilla broschyren med X6 har kommit till åf nu. |
|
| jarmo.. låter som en grymm bil.. får man fråga vad allt gick på??? tror nog att fabriken får gå på högvarvett tag nu :P | |
|
Listpris 677.900kr Tillkommer: KCR-Box Toning Rutor Lackförsegling Plastskyddsfolie frontstötfångare, spegelkåpor, framlampor, insteg baklucka, motorhuv, möjligen mer.. Jarmo / 7H Bil AB |
|
|
Länk Länk se och njut ;D |
|
|
Tack Jerry, Är det bara jag som tycker den är löjligt snygg??? Kanske är det min bil de lastar?? Verkar stämma med min spec ;-) Jarmo / 7H Bil AB |
|
|
Grattis till ett fint val! Jag har själv hört till kritikerna av den nya X6:an men börjar krypa till korset. Den växer mer och mer. Ska bli spännande att se den live och testa den framöver. Jarmo, du skriver toning av rutor. Varför inte fabrikstonade? Jonas M3 E92 (byggs för fullt med DKG låda) |
|
|
Tack Jonas !! Eller hur, X6:an ÄR grym? Har valt att tona rutorna själv för att kunna styra graden av toning själv, fabrikstoning kan ju bara vara på ett sätt ju.. Tror att det blir "röktonat" runtom, inkl. framrutor..men men skulle det ej kännas rätt så kan jag ju ändra mig vilket är svårare med fabrikstonat om du hajjar.. Jarmo / 7H Bil AB |
|
|
X6 är fortfarande det vidrigaste BMW ritat, Ssangyong Rodius är världens vackraste bil i jämförelse! :P Fast som tur är har Volvo visat XC60 och den är otroligt nog ÄNNU fulare?! Ja ja, förstår inte alls din jämförelse med M1, Jarmo. Skillnad på entusiastbil och brukskärra, om jag ska hårddra det har nästan ingen mer bilbehov än en 88:as Volvo 745;) ja ja var och en blir salig på sin egen fason;) Underligt dock att 50i redan finns i Serbien, men inte ens finns listad i Sverige^^ Stephan |
|
|
Så illa är den inte, ser mest konstig ut bara. Det som oroar mig mest är den där bakrutan. Sikten bakåt måste vara obefintlig, ser ju nästan löjligt ut på bilderna. Nästan så att pdc bak borde vara standard. |
|
| Det som nu slår mig är att X6ans taklinje ser ut som Toyota Prius. En bil som kanske inte heller går till bildesignens tio i topp... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.