AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
16.394

BMW X6 är nu officiell

Sida 1 av 6
Länk kolla in detta mina damer o herrar... visst är den grymt snygg.. gillar den röda färgen och inredninge... notera att det är 2sitsigt baksäte

Länk en video oxå... visst blir man sugen :D
Tja, vad säger man? Hoppas verkligen att den ser bättre ut på riktigt. Fantastiskt ful enligt mig. Inredning måste jag dock säga att den såg enormt trevlig ut!
Varför är frågan som väcks hos mig? Dyrare och mycket fulare än X5 + opraktisk (vem vill ha en 4-d coupe av en SUV?!), hoppas den läggs ner snart eller åtminstone inte kommer till Europa helt enkelt en pinsam modell, dessutom finns den ju redan under märket Ssangyong för en bråkdel av vad X6 kostar (ja Ssangyong säljs inte i USA) ahh det är därför BMW utvecklade den==)

Stephan
jag tycker det är hel rätt .. bättre än en vanlig suv dessutom snyggare.. helt klart en lyxbil
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Designen tycker jag då bygger på en tydlig crossover mellan X5 och 1-serien! Mycekt lyckat måste jag säga! Och jag tror den kommer sälja som smör ljsut för att de ät en sådan ensam nisch och jag tror kundeunderlaget är underskattat som bara den för denna tpy av bil!

mina två cent!
visst alltid kul med nya modeller men en X5 känns både fetare, snyggare och mer praktisk. För det är av bilderna att döma (kanske annorlunda i verkligheten) inte som i 3seriens fall där coupen verkligen är mkt snyggare än sedanen. sen interiören alltså, hur länge ska bmw köra med det här opersonliga tråkiga stuket? E39, E46 och förra X5an tycker iaf jag känns mysigare.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Möjligt att jag kommer ändra mig framöver, det har jag gjort förut, men oj va ful den är. Och som sagt, varför välja denna istället för en X5:a? Ska ju tilläggas att jag inte gillar X5:an till utseendet heller, en SUV för mig skulle idag bara kunna bli en Cayenne.
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
för jäkla snygg. Kolla in dessa bilder. Bilporr!!!

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Tycker inte den är speciellt snygg, iallafall inte på bild. Jag har svårt för designen på instrumentbrädan som den har sett ut i BMW på senare år. Tycker det var mycket bättre i bl.a E39 och E38 när den var vänd mot föraren.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Visst är det kul med remakes men BMW är, åtminstone för mig, ett företag som karaktäriseras av innovationsförmåga, mod och attityd och då är den här modellen helrätt. Ta bara den nya dubbelturbomotorn. Visserligen törstig i absoluta termer men imponerande miljövänlig relativt all konkurrens.

Lite märkligt att så många verkar vilja blicka bakåt.

Stephan, hjälp mig att förstå varför du hoppas du att en helt ny bilmodell från ett företag som du uppenbarligen gillar läggs ner eller inte kommer hit?

Stephan och Anders S, när det gäller potentiella köpare uppvisar bilhistorien hur många exempel som helst på att det går att hitta nya marknadssegment när konkurrenterna och kunderna minst anar det. Livsstilstrenden blir dessutom bara starkare. X5:an är förresten ett utmärkt exempel på en biltyp som möttes av exakt samma reaktioner som nu X6:an. Liksom Cayenne bland sina märkesfantaster. X3:an saknar förresten fortfarande konkurrens i sitt segment.

Henkez, instrumentbrädorna är fortfarande vända mot föraren, om än inte lika tydligt och markant som i äldre modeller.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
tycker oxå att instrumentbrädorna var snyggare förr.. känndes snyggare och lyxigare på något sätt
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Ful som stryk. Skulle aldrig ens fundera på att köpa en.
Nej tack vet jag e38. Det är en verkligt vacker bil.

från en till som blickar bakåt.....
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Gillar inte X6 men älskar X5... Sen kan man ju dividera i oändlighet huruvida en gammal e38 har finare linjer och snyggare inredning än en ny fräsch bil från 2008. Personligen häpnas jag varje gång man tittar in eller ser en bil man själv ägt tidigare och nu tycker ser väldigt gammalmodig ut. Lite off topic kanske. Hursomhelst så har jag svårt att se målgruppen med X6:an.
Korsning mellan GT-vagn och SUV... Något för den som inte vet vad han vill ha kanske???

Jonas

M3 E92 beställd! :) :)
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
BMW-Jonas, jag vet en ML63 ägare som skall byta till X6 med V8 Turbon så nog finns det allt köpare till denna biltyp :)
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Jo, jag säger inte att den blir helt iskall men en väldigt nischad bil är det allt. Personligen finns det minst 4-5 modellserier som jag väljer före.

Jonas

M3 E92 beställd! :) :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Innovativt från BMW är det inte så säkert att det är. Infinity har något liknande, men Sverige är väl ingen marknad för biltypen. Som "Östermalms-SUV" gör den sig mycket bra, men för fritidsfolk är det nog X5 som gäller.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
BMW:n var inte vacker.
Tycker Volvo får till det betydligt snyggare. (inte ofta man tycker så)

Länk

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Men Volvons bakskärm ser ut att ha säckat ihop av värmeslag eller nåt! Oj vad skrynklig den var. Lite för många skarpa och mjuka veck i en salig blandning för min smak, men i övrigt helt ok. Ingen bil jag behöver ändå.
Tja, vad fan ska man säga... Detta är inte BMW för mig. Kolla taklinjen, ser baktungt ut med en skvätt 911/Cayman. Och bakpartiet liknar med lite fantasi morsans Honda Civic 1,8 Sport. Tycker inte BMW:s design på dom nya modellerna har de gamla modellernas "soliditet" och "pondus" i designen längre, undantaget 3-serien/5-serie Touring samt X5.

Men man kan absolut inte backa för tekniken, slående!
Men som sagt, det lär finnas köpare även för X6, dock bävar jag för dagen när en konkurrent til ex. Merca R-klass/B-klass släpps...
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Oj det är ibland alltför lätt att vara kritisk - Bara att fylla i formuläret och gnälla, men den här gången tycker jag det är befogat:
A) BMW har i flera fall tappat sina linjer och - om man så vill - hittat ett nytt formspråk i takt med modellbytena sedan lanseringen av nuvarande 7-serie.

Jag gillar inte alls överhängen på 3-serien (ser ju faktiskt ut som om chassit kommer från en Fiat 600...) 5-seriens midjelinje och dess överdesignade front och akter. BMW har tidigare haft mer konservativa linjespel och låtit tekniken och kördynamiken (BMWs älsklingsbegrepp) finnas osynligt under skalet. Nu (efter E39 och E46) har BMW i flera fall överdesignat sina modeller.

Vissa har dock klarat omstöpningen bättre - Inte minst X5, 6-serien och 3-seriens coupé. Men jag har uppenbarligen inte samma smak som majoriteten. Överallt rullar ju tjänste-BMWs och prestige och status spelar ju huvudrollen för BMWs primära kundgrupp.
B) Jag är ingen miljömupp som vill förbjuda bensinmotorer eller höja CO2-skatter, men snart är BMW det enda företaget som törs skicka pressreleaser utan att nämna ordet "miljö". Vet inte om det längre håller att skryta med att de har en V8-maskin, utan att få problem med sin image. I Tyskland är miljödrevet - om möjligt - ännu starkare och att det läget hela tiden haussa 3-4 liters motorvolymer kan nog straffa sig. BMWs teknik är ju som flera nämner ett av företagets absoluta tillgångar, Vore kul att se om de kunde tillverka en BMW med bibehållen körglädje / kördynamik som samtidigt släpper ut mindre CO2?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.