|
|
|
|---|---|
| Hallå. Jag har tankar på att köpa en 318is -94 som det är något krux med. Säljaren säger att det antingen en kolv som gett med sig eller nån ventil som spökar. Min fråga är då: hur jobbigt är det att fixa ovannämda fel? klarar man det med mekarvana och vad kan kalaset gå på? Tacksam för svar. P.S bilen är lätt värd en renovering D.S | |
| Bilen i fråga: Länk | |
| Det ÄR jobbigt. Du måste minst lyfta toppen (ventilbyte), o är man lite taktisk så "ser man över" toppen o slipar in alla ventiler byter tätningar mm. Kan även vara på sin plats att kontrollera kamkedjans/sträckarens/styrskenornas skick. Är det en kolv som skall bytas så bör motorn lyftas ur, går kanske att byta med motorn kvar i bilen men det vet jag inget om...Jag tror att det billigaste alternativet är att köpa en "felfri" motor från skroten o sätta i...Min gissning är att du klarar dig inte under 5000 (ventilbyte), sedan tillkommer arbetskostnaden... | |
| ok...om man skulle lämna in bilen för motorbyte då.. vad tror du det skulle kosta på ett ungefär? motorer går ju att få tag på iaf...så många krockade e36;or som det finns i det här avlånga landet.. | |
| Att byta motor hos en auktoriserad verkstad lär kosta fläsk..Mitt tips är att försöka hitta en mindre,kompetent välrenommerad verkstad, en gissning är att bytet isf hamnar på mellan 3-6". Du bör kunna hitta en passande motor i Powerbörsen för ca 5" | |
| Ok...inte så farligt dyrt om man hamnar vid de priserna. ska leta runt efter efter motor och höra med verkstäder lite närmre så får ja se hur det blir. Tack för hjälpen. | |
|
Jag köpte en beg. motor till den gamla e36:an, (325) på skroten för 6000:- och sen lät jag en hobbymekaniker byta motorn för 3000:- så man kan komma ganska lindrigt undan. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.