|
|
|
|---|---|
|
Hejason som rubriken lyder. tänkte köpa xenon till bilen. har reflektor strålkastare.. så jag tänkte köpa ett h7 kit, men så fick jag se det här på xenonkungens hemsida. "Fordon med halogen H7 halvljus av reflektortyp bör välja xenon H7R lampan; fordon med projektorlins väljer den vanliga xenon H7 lampan. D2R/H7R-lampan har tillägg av en avskärmning på lampglaset vilken reducerar irriterande sidostick samt fokuserar ljuset framåt. Alltså, om lyktan saknar en rund lins (ungefär som ett förstoringsglas) framför halvljuset bör du välja xenon H7R. Detta gäller i princip bara halvljuset, i helljus bländar du oavsett alltid om du inte bländar av helljuset vid möte." vad ska jag ha h7 eller h7r kit??? med vänliga hälsningar Robin tacksamm för snabba svar tänkte beställa idag! | |
| Kan inte svara på det, men annars tittar du på Ebay efter riktiga Xenon strålkastare med projektorlins. Det finns ett stort utbud av origianal strålkastare där och några med riktigt bra priser. | |
| H7R bör du välja om du inte gör som Chris87, att du köper nya strålkastare! | |
|
Jag fick problem med ljusbilden på min e46 cab, med xenonljus, men jag köpte helt nya lampor av xenonkungen med projektorlins, så nu funkar det perfekt. Reflektorer som har några år på nacken blir oftast lite matta, vilket gör att ljuset blir sämre, så min rekomendation är att byta hela strålkastaren. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.