AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.177

E60 med kurvljusproblem, någon som vet?

Ro
32
Robert Bergman
BMW 525Ia -04
Hej, har en BMW 525ia -04 med kurvljus, plöstlist så har de slutat att fungera, de lyser som vanligt men följer ej rattrörelserna. En grön diod blinkar vid "lysratten". Har testat att ta ut säkringen (den var hel) när jag sen sätter tilbaka den så rycker ljusen till men sen börjar dioden blinka igen.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

RB
bm
43
bmw530power
520d x-drive M-sport -15
Hej.
Jag har samma problem som du, inte roligt kan jag säga.
Har gjort en koll på BMW, de säger att motorn som sköter det där är trasig, går heller inte att byta den specifika delen måste dit en ny strålkastare.
Kostar ca 8000 plus moms + montering.
Letar på beg marknaden men finns inte mycket där.
Ro
32
Robert Bergman
BMW 525Ia -04
Hej, tack för svaret, det lustiga är att de rycker till när man tar ut säkringen och sätter in de igen, ja ja det är bara pengar *L*!

RB
Visa användare
148
prichardsson
Volvo XC90 D5-17
Mina kurvljus hade "stannat" också förut.. Men i samband med uppgradering av mjukvaran för bilen så resettade dem datorn och efter det fungerade kurvljusen igen.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Rekommenderar ny programvara och ladda batteriet med en Ctek. Det gör faktiskt underverk i dagens elektronikvärld:)
Mvh
Asken
bm
43
bmw530power
520d x-drive M-sport -15
Måste det vara en ctek jag laddar mitt batteri när jag har mororvärmaren i (Defa).
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nej det behöver det inte men Cteken har en annan förmåga att ladda helt fullt. Däremot blir Defa+ctek halv kaka på kaka. En kaka för miljövänlighet dock i att använda motorvärmare istf att starta med kall motor.
BMW530power. Det finns Bil&Elservice på Pappersbruksallen och en Hr Stefan där. Ett besök dit borde bli både billigare och bättre gissar jag utan att veta exakt dock..
Mvh
Asken
bm
43
bmw530power
520d x-drive M-sport -15
Kan ju ta med bilen till jobbet och ha i laddaren hela dagen för att se.
men varför ny progvara?.
appropå laddning får upp ett meddelande ibland om "low rate of battery discharge" när inte värmaren varit i, varför?
bm
43
bmw530power
520d x-drive M-sport -15
ska vara HIGH rate of battery discharge inget annat
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.