|
|
|
|---|---|
|
Det är helt dött. Vrider jag om nyckeln i dörren så låses dörren upp men jag hör inget ljud elelr annas om indikerar att något håner med passagerardörr och bagagelucka. Samam sak om jag låser upp manuellt i bagaget. Hur felsöker jag bäst? - Jag har initierat om nyckeln men det hjälpte inte. - Har fått tipset att byta ut kontrollenheten, men det känns lite sådär att köpa en sådan bara för att prova. Jag har en 323 Compact 1998 men antar at det är samma som sedan i det här avseendet Mvh, Pär | |
|
Har samma problem 323i 4d -98 |
|
|
Jag hade oxå exakt samma problem. Det som hade hänt med min var att de var ett kabelbrott i en av alla jävla kablar i härvan till bagageluckan (vilket jag trodde var omöjligt när jag såg hur väl det var förpackat). Sen så hade en 25a säkring gått som jag missade till en början. Bytte ut alla kablar då jag lix höll på och körde eltejpsprincipen. |
|
| vart sitter den 25a säkringen? | |
|
Intressant med brott i kabelstammen hur felsöker jag för attt komma fram till om det är problemet? Mvh ;Pär |
|
| Ja säkringen satt under huven i säkringdosan. Jag tog en sax och klippte upp skyddsstrumpan helt och hållet så jag såg hela härvan sen lokaliserade jag en blå kabel som var av och några var på väg att nötas av. lagade det och tog eltejp och virade snyggt runt allt ihop och for sedan på en elaffär och köpte en strumpa. tryckte tillbaka allt och vips.. | |
| enda sättet att felsöka är ju att klippa upp och kolla. Får inte själva kontrollenheten ström så är det till 99% ett kabelbrott någonstans och det är just i skufföppningen som det brukar trasa sönder efter många år på nakken. kablarna är oxå tunn som fan så det är inte vänten att de ska hålla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.