|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att utöka min fordonpark till hela två bilar framåt våren 2008. En bil jag har i tankarna är en 328i E36. Gärna en coupé för den är så snygg. Har även tänkt på att dra ner till Nürburgring och ta en repa eller två på Nordsligan under sommaren. Vad behöver jag tänka på? Dels vid köp av 328i E36:an och trippen ner till sligan? Någon speciell årsmodell som rekommenderas? Vad ligger priset på? Vad är en bra varvtid på slingan med en 328i E36 i originalskick? Går det att uppleva toppfarten på den långa rakan? Skulle den kunna slå motsvarande 328i E46? Tackar för er input! "BMW M3 V8, finns det bättre?" | |
|
Köpa en e36 328 Coupe, härligt, skulle satsa på en 97-98 med få mil och de mesta i utr.väg 97 fick den ju en liten "facelift" Köra ner till ringen gäller en ny servad bil och en bra bromsvätska Skall du ner och köra "hårt" skulle jag ha bra däck och stålomspunna bromsslangar och bättre belägg. få upp nån extrem toppfart på rakan är svårt då den är "avstängd" mitt på rakan, där är de påfart och avfart, sen brukar dom flesta släppa av efter en liten bit in på rakan (där tidtagningen enligt BTG slutar) så bromsar och bil får lugna ner sig. Men ner och kör, de är de roligaste jag gjort i mitt liv. Daniel Länk |
|
|
Har inga tips om ringen tyvärr, mer än att även jag funderar på att testa 328:an till sommaren :) Lite intressant läsning om ringen: Länk Som en referens så fick vi ge 45k för en 328i Coupé Individual -95, snart 25k mil, import (med god dokumentation) och i bra skick för miltal och årsmodell. Finns ju köpguide här på autopower. Det enda jag upptäckt senare är ett lätt skrapande i växellådan ibland när man växlar ner till trean. |
|
|
jag gav 43000 för min 328 -96 som rullat 17800 mil. import med god dokumentation och full servicebok. gått felfritt hittills. |
|
|
Har inga tips till köpet men ska du härja på bana så är det fräscha kvalitetsdäck, nya bromsbelägg+bromsvätska och nyservad motor som gäller. Kolla även kylvätskenivån. Min bil: Länk |
|
|
DonThomaso, tack för länken! Nu längtar jag ju ännu mer till bilköpet och sommaren på ringen... "Kalla mig gärna kapitalist, men det är inte därför jag kör BMW" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.