AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.224

M3 e46 info från blocket

Sida 3 av 3
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Gäller ju bara att kolla vilka som vart ägare. Antal ägare behöver inte spegla skicket.
Jag var nära hoppa min bil p.g.a lite för många ägare, kollade flera före som hade färre ägare här i sverige och ingen av dem var lika fin som den jag köpte, viktigt är ju också att kolla när bilen är importerad för om den varit i sverige kort tid finns det ju fler ägare i landet den importerats ifrån samt att det är ganska vanligt med s.k skenförsäkringar och hoppande mellan familjemedlemmar p.g.a försäkring så kolla upp först är mitt tips, jag hittade ett superfint välskött objekt som jag missat om jag skippat alla med "fler än 5 ägare".

/Micke
Jag var nära hoppa min bil p.g.a lite för många ägare, kollade flera före som hade färre ägare här i sverige och ingen av dem var lika fin som den jag köpte, viktigt är ju också att kolla när bilen är importerad för om den varit i sverige kort tid finns det ju fler ägare i landet den importerats ifrån samt att det är ganska vanligt med s.k skenförsäkringar och hoppande mellan familjemedlemmar p.g.a försäkring så kolla upp först är mitt tips, jag hittade ett superfint välskött objekt som jag missat om jag skippat alla med "fler än 5 ägare".

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Tack, då blir det en resa iaf. Han som ägde den nu hade köpt den i väntan på sin nya Volvo XC70 som blev försenad.
Vevlageraktionen var utförd liksom inpektion II för 100 mil sedan, detta i kombination med att den är svensksåld samt endast 9000 dokumenterade mil tycker inta jag verkar farligt.
Får se vad den hamnar till slut, vem vet, jag kanske blir ägare #13 med allt vad det innebär nu när han fått sin XC70

Att mäta är att veta

MVH Göran dieselmeken Lindgren
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Låter som min chefs m3:a. Du lär inte bli besviken.
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Med tanke på vart du är lokaliserad så stämmer det nog. Låter bra iaf.

Att mäta är att veta

MVH Göran dieselmeken Lindgren
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Efter mycket velande, om man skulle skaffa nåt med fyra dörrar och kombi (audi s4), årsmodeller, smg eller inte, så blir det att hämta bilen på tisdag eller onsdag :)
Det blev alltså den gula som jag frågade om i början.
Känns som total galenskap eftersom det inte riktigt är den ultimata familjebilen, men tror lillgrabben kommer uppskatta åkturerna i den iaf :)
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
OFFkEFF: Du hittar ingen bättre familjebil ;) Våran 2åriga son älskar den, och vi har haft lite olika "familjebilar" innan, kombi, sedan och halvkombi, dock har ingen varit så bra som m3an och att man sedan har kul bakom ratten med är inte illa =)
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Blir att köpa en till barnvagn iaf, stora vagnen är bara att glömma att den går in, brio race som vi har som lillvagn är rätt stor ihopfälld också, så nån modell av paraplyvagn för nog inköpas rätt kvickt. Sen är det mer saker som i och urlastning av knodden som oroar en, coupédörrar tar ju lite bredd. Men jag tror jag/vi kommer ha jäkligt kul med bilen. Får se hur många banträffar man hinner med i sommar, men är väl dags att gå med i bmwcs rätt omgående :)
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
echelon förresten..

Gissar att du kör barnstolen fram? Har du testat och knö in barnstol i baksätet på din bil? Räknat med att det knappast går in i baksätet eller är särskilt praktiskt, så har bett firman plocka airbagen på passagerarsidan innan jag hämtar bilen i veckan.
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
oFFkeFF: Vi har barnstolen där bak, funkar alldeles utmärkt då baksätet är mycket djupare än på normala bilar, dock sitter inte knodden bakåtvänd utan framåtvänd då han trivs bättre med det =) In och ur lastningar är inga problem (Finns ju familjepakeringar vid ICA och COOP :P), plus att man inte behöver frysa som man gjorde på de andra bilarna då man lätt kan stå i baksätet när man fält fram stolen (Är 1.83m lång och väger 71kg) =))

Våran stora barnvagn går inte heller helt in utan man fick ta av däcken men sedan fick man in den + en massa annan packning =D Men våran "paraplyvagn" (sådan du köper på JYSK) går in utan problem, både på bredden och på längden =D

Om du vill kan jag ta några bilder under dagen hur det ser ut i baksätet så du kan se?
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Ok, tänkte hålla honom bakåtvänd så länge det går iaf, fast min krabat växer ur barnstolarna i lite för snabb takt. 1.5 år och redan 90cm lång och 14kg, så snart sticker huvudet ändå över kanten på stolen.. Så blir väl framåtvänd förr eller senare iaf, och då åker han bak :)
Kollar gärna bilder på montaget av stolen, vilken modell av stol kör ni?
Sen får vi se hur smidigt det blir att knö in honom iaf, iofs bara några cm längre än dig, men ungefär 30kg till på kroppen ;)
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Det var någonstans runt den åldern vi bytte till framåtvänd, mest för att sambon opererade knät och behövde så mycket utrymme som möjligt. Men han trivs samtidigt bättre med det när han kan se mer av vad vi ser så att säga hehe
Vi kör Akta Graco Cosmic XTP mest för att vi inköpstillfället behövde vi en som gick att "fälla" lite mer när vi åkte på långturer så han kunde sova.
Länk
Lite bilder på hur det ser ut. Filten är till för att skydda lädret :P
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Ser rätt ok, den ena stolen vi är enbart för bakåtvänt dock, besafe izi kid.
Sen har vi nån annan i tjejens bil, men vi ska nog byta mellan bilarna iaf.
Men han får åka bakvänt ett tag till iaf. Men det ser rätt smidigt ut där bak för honom iaf.
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Sådär, då är det klart vilken dag man plockar upp bilen också.
Torsdag, eller med lite snabbt jobbande hos bmw segeltorp så blir det på onsdag kväll. Fanns segt nog inte några tider innan dess för att plocka ur airbagen, vinterdäcken ska hinna levereras också som beställts idag.
Nu är man som ett litet barn som väntar på julafton, iofs ett rätt mycket fattigare barn :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.