AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.227

M3 e46 info från blocket

Sida 2 av 3
G3kkOM3
Inget fel på kiwi fägren, men när inredingen är med det så blir det lite väl !!!!
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Vi får la se vad det blir av det hela. Finns en till bil i närheten jag tänkte titta på, men den ligger 50kkr upp på den här, silver och svart.
Egentligen är det nog ett idiotköp oavsett, jag tänkte köpa nåt kul på fyra hjul som tröst eftersom jag inte kommer kunna tävla med hoj i sommar igen efter en skada.
M5 e39 finns med på listan också, men tycker många gått alldeles för långt, e46 m3 var ju lite roligare att svänga med, men en aning slö. Skadad eftersom jag och polaren hade en 07 m3 att leka med för en weekend i oktober.
oFFkeFF:
Jag behöver en bra diesel-kombi med dragkrok och har inte tid att använda min M3:a, åkt 1000 mil på 2 år, kolla länken nedan på bilen, extremt fin och nyligen ditec-behandlad in/ut inför vinteravställning i varmgarage.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
imo e46 M3 är definitivt inget idiot köp med tanken på performance för pengarna samt underhåller ligger den långt billigare än Porsche, iaf i Sverige

hade jag bott kvar i Tyskland skulle jag ha bytt upp mig från 911/996 C2 till 911/997 4S, det är billigare att äga en Porsche än en BMW i det härliga landet
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Idiotin består nog mest att jag behöver en familjebil, men tänkte överlåta det ansvaret till regeringen istället ;)
Ah
75
Ahlgren
M3 e46 SmgII -02
Micke169, Den var otroligt fin din m3,a =D

oFFkeFF: Vad snackar du om? M3,an är en kannon familje bil =D
Det är bara att intala frugan om att du behöver en sånn=P
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Det är iofs inget problem, jag shoppar det jag vill och har råd med ;)
Har väl mer eller mindre bestämt mig för en e46 m3'a, ska bara hitta rätt bil till rätt pris.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Alpina B3s är lite av en "M3 family edition"

Länk
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Alpinan såg rätt fräsch ut helt klart.

Annan fråga igen, hur upplevs skillnaden mellan 18 och 19-tums fälgarna?
Den jag var och testade hade 19" med michelin, betydligt högre vägljud än jag hade förväntat mig.
19" är betydligt snyggare, men jag kommer definitivt ta ut bilen på bana och nordslingan, och då helst med r-däck på, då känns 17 eller 18 som ett vettigare alternativ? R-däck på vinterfälgarna kanske?
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Mycket fin färgkombination! Klart mycket bättre än men ex. svart läder och träpaneler.

"Kalla mig gärna kapitalist, men det är inte därför jag kör BMW"
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Börjar närma mig köp nu iaf, lagt ett bud på denna, får se vad de återkommer med för svar på det.
Finns en bil till jag spanat in annars.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
offkeff> på vilken??
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Den gula med den diskuterbara inredningen.
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
oFFkeFF, Tycker den gula är helt OK, men jag är väl lite speciell då kanske, som min förra chef sa.
Själv har jag lagt en intresseanmälan på denna. Länk
Vet inget om handlarn eller om bilen, väntar på svar.

Vad är rimlig att lägga som bud tycker ni på denna, alltså utan att bli utkastad? Kontant utan inbyte är förutsättningen.

Att mäta är att veta

MVH Göran dieselmeken Lindgren
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Den här tycker jag verkar ok om man kan tänka sig en bil med lite fler mil.
Länk

Sen vet jag inte om man får bilar billigare idag för att man lägger kontant, snarare tvärtom, har väl säkert både hur de själva finansierar sina bilparker tillsammans med banken och finansinstituten att de gärna säljer på avbetalning.
dieselmeken:

Om jag inte mins fel så har den stått ganska länge på marknaden kanske främst på den snåla/knepiga utrustningen??

Utbudet är stort nu så det borde finnas flera andra bilar eller....

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
dieselmeken, vet inte om det är samma bil men jag tittade på en med samma färgkombination i Linköping för nåt år sedan.

Den hade varit smälld, har inte riktigt koll på hur allvarligt det var men börja med att kolla upp om den rullat i Linköping, sen kan du ju forska vidare om du är intresserad.
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Jag väntar på svar från handlarn med regnr etc.
Snål/knepig utrustning? Kan du förklara dig lite?

Ska iväg i helgen och kolla på en Phoenixgul med svart skinn, sv-såld. Problemet som jag ser det är att den har 12 ägare sedan 01.
12 ägare, kanske 6-8 brukare och alla vill känna på lite m-power givetvis. Hur mår en sådan pjäs?

Att mäta är att veta

MVH Göran dieselmeken Lindgren
u get what u pay for ;)
Varför åker man ens iväg och kollar på en bil som haft mer än +5 ägare?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.