|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Någon som har koll på denna bil och hoffsten motor? Bilen ska ha en lätt krockad framskärm och fixad, tycker själv det visuellt ser rätt ok förutom en liten fläck på skärmen. Tycker sätena har en rätt skum nyans och ser lite slitna ut för så få mil, annars ser jag inte några direkta fel. Länk Never underestimate the power of a large number of morons | |
|
Den er jo billig og i umidbart bra schick. Dock tror jeg at den er mycke svort solgt. Guld med lyse sädten en mycke specefik kombination. Men det er hvad jeg tycker. Kan ha fejl :) Lycke till |
|
|
Ser ju ut att vara det "kiwi" färgade skinnet och jag tror att den inredningen har en mycket begränsad kundkrets ;-) Mvh Jimmy |
|
| Tror att Hoffsten har egna bilar och säljuppdrag samt att dom är reko. Sonen är f.d raceförare och figurerar på alfapower.nu | |
|
Kolla ALLTID det övriga sortiment på bilar hos handlaren så får man ofta en "magkänsla" om det är "hederlige harrys beg bilar" eller en trevlig kille det rör sig om... Här var det mycket "svenne bilar" och finns det intresse ( läs: pengar att tjäna) på att fiffla med Corollor och Fiatar för ca 50 000:-?? En typisk "skojare" har många "nya", märkligt billiga bilar ( t.ex. ny importerade 320dT... billigare än i övriga europa) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| vidrig färg på skinnet....vidrig kombination med phoenixgul...undrar vad killen som betällde bilen ny tänkte på, kanske var han färgblind? | |
|
Haha, jo lacken tycker jag iofs är ok, inredningen är inte min favorit heller. Men har sett fler med samma kombination. Är dock i första hand ute efter en bra bil maskinellt. Helt annan fråga som jag inte lyckats hitta svar på, spelar HK-stereon mp3'or? Never underestimate the power of a large number of morons |
|
| För det priset får du köpa min som bara gått 5500 mil :) | |
G3kkOM3 |
MM o min som gått 3900. sv såld med all utrusting silver svart hel skinn ! |
|
Fast era är ett år äldre ;) Hade nog tänkt mig bättre pris på den i annonsen. Tar ni min diesel i inbyte så kan vi börja diskutera ;) Never underestimate the power of a large number of morons |
|
G3kkOM3 |
Hade inte betalt en enda krona över 245 000 för den med dem milen utrustningen och den Färgen och dessutom på skinnet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tänk att du ALDRIG kommer få sålt den ! |
|
När du köper begagnad M3 E46 så lönar det sig att vara kräsen och ha tid på sig. Säsongen är inte fel för sportbilsköp om man så säger. Kan man dessutom ha is i magen och vänta tills januari, då du har handlarna det lugnt i hagen= inte dyrare bil direkt:) Första intrycket är att handlaren verkar ok. Färgen är trevlig och schinnet gör det fräscht även om den sadelbruna är den absolut trevligaste kombon med den exteriören. Handlaren ger ett seriöst intryck vid en snabb koll på hemsidan men delvis samma bilar dyker även upp på bilkällan ab:s hemsida, varför? Sätet är nedsuttet på vänster sidas ytterkant mot ryggstödet. Sidostödet går att byta hos en bra sadelmakare. Kolla däckmönster fram/ bak det är dyra ting till en sån här bil. Även om det finns vinterdäck? 17" är minsta dimension där. H/K-stereon är bara ett uppgraderat högtalarsystem, MP3/ USB finns inte till den men går att koppla in via Länk eller Länk delarna finns hos din BMWhandlare. Kanske en helrekond kan få optiken att bli bättre? Olyckor kan inträffa med en bil men försök att få tag på papper vart det är gjort och kolla om ev framvagn på samma sida kan vara skadad. Ett test på Bil&Motorteknik 087110687 är värt sin vikt i guld då ev fel på m3or annars kan bli kostsamma. Kolla ifrån vilket land bilen är intagen och kollring gärna på stämplarna i Serviceboken. Nu skall det sägas att alla bilar jag tittar på och uttalar mig kring jämför jag med min egen underhållsfilosofi, dvs allt som inte är 100 byter man ut. Då får man mycket bra betalat för bilen och känner man för att sälja en vacker dag kan inte en endast "moron" i en stor klunga komma någonvart med prutargument:)) Lycka till! Asken |
|
|
Är 6400 mil på en m3'a långt? Prisdiskussioner har jag inte ens gett mig in i, det får bli en senare fråga. Någon/några har ju både lyckats sälja och köpa bilen innan, så livrädd är jag inte för en inredning, som faktiskt går att byta. Iofs inget lätt marknad, tycker det finns stor spridning på priserna i annonser, från 260 upp till 399 för enligt mitt tycke rätt likvärdiga bilar. |
|
G3kkOM3 |
Säger såhär. Min m3a 03 3900mil FULLutrustad silver svart skinn navi etc. 19" svensksåld 280 000 för 3 veckosr sedan ! |
|
Tackar för tipsen asken. Kommer inte hugga första bästa bil, finns ett par fel på den här, men i mina ögon inga större saker som kostar något särskilt att åtgärda. Inredningen är rätt hemsk, inget snack om saken. Men är den verkligen så hemsk att man inte skulle få bilen såld? Nu är jag visserligen en sån person som hade kunnat tänka mig plåtrensa bilen, men jag har familj, navi är trevligt, smg är roligt för mig, automatläget funkar för tanten. Fast man kanske ska hålla sig till nya m3'an dyker upp med smg och se om det dyker upp fler objekt då? Fast då är ju våren i antågande iaf. Fast man har ju redan fått erbjudanden i den här tråden ;) M3 e46 sökes, helst 03 och framåt, få mil, navi och smg, färger spelar mindre roll ;) |
|
|
G3kkOM3 Får man fråga vad priset på den var annonserat på? Som sagt, de bilar som är som din ligger det ju annonser på rätt långt över 300kkr på nu? Är det så prutbart alltså? |
|
| G3kkOM3, har din SMG? | |
|
Tycker själv om Phoenix med Lime inredningen, dock inte med trälisterna. Man ska väl sticka ut lite om man har en M3:a tycker jag. Och gärna inte vara en i mängden. Den kan evt bli svårsåld eftersom medparten kanske inte gillar kombinationen, och vill synas allt för starkt. Men som sagt, "Rätt Köpare" är vad det handlar om. Lycka till med bilköpet. |
|
G3kkOM3 |
Yes, Smg II, den låg ute på 299 000. Samt många m3 ägare ser i stjärnornanär dem ska sälja dem tyvärr :P |
|
"Tänk att du ALDRIG kommer få sålt den !" Ehm, Que? Förutom Laguna Seca Blue (som jag inte fick tag på) så tycker jag (och säkert många med mig) Phoneix Yellow är den absolut snyggaste. Dessutom lär det finnas någon anledning till att de flesta promotionfilmer jag sett från BMW för E46 M3 är just i den färgen. Inredningen skall dock hållas svart i den färgkombinationen så där med den gula inredningen håller jag med! Thomas H thomas@miraculix.nu Länk |
|
| tror att den "gula inredning" heter Kiwi och är riktigt snygg IRL | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.