AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
967

Passar dessa fälgar en e36?

Har falsade skärmkanter. 5x120 Et15 9,5" bak 8,5 fram får ju bli lågprofils däck förstås 225?
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Ja det bör gå bra om dina skärmkanter är riktigt masserade.

Mvh Anton
Inte ens med väldigt välvalsade skärmkanter går det väl att få på (med gott resultat) fälgar med 15 mm inpressning på en E36?? ET15 torde hamna utanför skärmkanterna, originalfälgar till E36 har ET mellan 42-47 mm.

Du kan ju testa, jag tror dock att det kommer se väldigt konstigt ut och att bilen sannolikt att få försämrade köregenskaper.

///Erik
2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
225mm däck passar bra på 7,5-8" breda däck. På 8,5" och bredare fälgar brukar det sitta 235mm eller bredare däck. På 8,5" fälgarna går det säkert bra, men med 9,5orna kommer fälgarna att sticka ut flera cm. Däcksidorna kommer att luta in extremt mycket och en eventuell fälgskyddskant på däcket blir verkningslös.

Jag rekommenderar dig att välja andra fälgar som passar bilen istället. Jag gissar att farbror blå och SBP tycker likadant.

mvh
Tomas
oki nu har jag köpt dessa fälgar får vi se hur illa det blir.... ingen som testat förut?
Min är sänkt cirka 30 mm bak och jag har 8x18 med ET 40 med 225/40-18 och det är så trångt mellan däck och skärm att jag inte får emellan fingrarna.
Är ju svårt att säga hur mycket mellanrum det är men gissar på runt fem mm.
Gissar att det är max vad min bil klarar utan att det ska ta i någonstans.

///Micke
Min cabrio Länk
En av mina gamla bilar:

ftp://ftp.bostadstockholm.se/bmw/320ci_1.jpg

Dom fälgarna är 8" breda, ET 35, 225 mm breda däck. Det var inte jättemycket att spela på och lägger du till dina bredare fälgar + att de hamnar 2 cm längre ut (ET15) så tror jag att det kommer att bli tufft. Min högst personliga uppfattning är att rent visuellt inte ha lägre inpressning än 40 mm, det ser lite lustigt ut när fälgar breddar alltför mycket.

/// Erik
får väl bli tyskstuket eller vad man brukar säga. Svårt o hitta snygga fälgar till e36 som breddar utåt.......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.